صادرات محصولات دانش بنیان کشاورزی به سی کشور جهان

دبیر اولین رویداد نماد ایران گفت: ما هشتصد و پنجاه و چهار محصول در حوزه کشاورزی تولید کرده و به بیش از سی کشور در جهان صادر می کنیم.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)،دکتر جوادی دبیر اولین رویداد نماد ایران  پیرامون موضوع صادرات محصولات دانش بنیان کشاورزی به سی کشور جهان گفت: معاونت اقتصاد دانش بنیان رویکرد اقتصاد دانش بنیان را در پیش گرفتند تا بتوانند شرکت ها را به سمت و سویی هدایت کنند تا از دانش فناوری جریان اقتصادی نیز راه اندازی کنند.

وی افزود: قرار است نمایشگاه هایی مربوط به اقتصاد دانش بنیان در حوزه های مختلف برگزار شود تا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بخش تشویق شوند.

جوادی با بیان اینکه ظرفیت ما در بخش کشاورزی بسیار زیاد است تصریح کرد: اگر چه تعداد شرکت های فعال در این حوزه نسبت به سایر حوزه ها کم است اما هنوز حوزه های زیادی برای ورود و کار وجود دارد که در طول سال های اخیر توجه زیادی به آنها شده است.

دبیر اولین رویداد نماد ایران اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر شرکت ها در این حوزه موفق عمل می کنند و محصولات آنها به سادگی قابل رقابت با دنیاست و می توانند آنها را به دیگر کشور ها صادر کنند.

وی در ادامه مطرح کرد: ما حدود ده هزار شرکت دانش بنیان داریم که تنها حدود پنج درصد از آنها مربوط به حوزه کشاورزی هستند اما گردش مالی این شرکت ها با همین درصد پایین بسیار چشمگیر است.

جوادی با اشاره به اینکه ما هشتصد و پنجاه و چهار محصول در حوزه کشاورزی تولید و به بیش از سی کشور صادر می کنیم گفت: ما به اروپا، آفریقا و آسیا صادر می کنیم و در بعضی از کشورهای دیگر نیز زمینه و زیر ساخت ها فراهم است و می توانیم به آنها نیز صادرات داشته باشیم. ما محصولاتی را صادر می کنیم که کشور خودمان به قدر کافی از آن محصول داشته باشد.

دبیر اولین رویداد نماد ایران در آخر با ذکر این مطلب که صادرات باعث ورود ارز به کشور می شود و ما می توانیم بازار رقابتی را در دست بگیریم خاطر نشان کرد: محصولات ما هم از لحاظ کیفیت و هم قیمت قابل عرضه در دنیا هستند. از همه دستگاه ها و وزارت خانه ها تقاضا می کنیم که نظارت بیشتری در حوزه اقتصاد دانش بنیان داشته باشند و گردش مالی دانش بنیانی خود را حساب کنند تا به توانمندی شرکت های دانش بنیان کمک کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha