آغاز درمان بیماران پرفشاری خون و دیابت در کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت، از سنجش فشارخون و قندخون ۴۶ میلیون نفر از جمعیت کشور در طرح ملی پویش سلامت و آغاز درمان افراد مبتلا به پرفشاری خون و دیابت خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)حسین فرشیدی، در نمایشگاه رسانه‌های ایران، از برگزاری نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با رویکرد برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در اسفند ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این همایش در تاریخ ۱۵ و ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در پنج محور برنامه سلامت خانواده و ادغام آموزش و نظام سلامت، برنامه سلامت خانواده و تقویت شبکه، برنامه سلامت خانواده و مردمی سازی نظام سلامت و برنامه سلامت خانواده و سلامت الکترونیک برگزار می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۲۷ میلیون نفر در طرح سلامت خانواده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم اقدامات مهمی در کشور انجام شد و با تأکیدات مقام معظم رهبری و همراهی رئیس جمهور، وزارت بهداشت توانست در راستای اهداف سازمان جهانی بهداشت مبنی بر پوشش همگانی خدمات سلامت، خدمات تأثیرگذاری را ارائه دهد.

وی با اشاره به پویش ملی سلامت، اظهار کرد: در پویش ملی سلامت، فشارخون و قندخون ۴۶ میلیون نفر از هموطنان سنجیده شد؛ افرادی که در این پویش مبتلا به دیابت و فشارخون شناسایی شدند، درمان خود را آغاز کردند که تأثیر به سزایی در ارتقای سلامت جامعه خواهد داشت چراکه شناسایی و کنترل این بیماری‌ها از بروز سایر بیماری‌ها و اختلالات پیشگیری می‌کند.

فرشیدی با بیان اینکه خدمات بهداشت در روستاها و نقاط کم برخوردار ارتقا پیدا کرده است، تصریح کرد: قبلاً یک مراقب سلامت به جمعیت بالای ۲۵۰۰ نفر خدمت رسانی می‌کرد، اکنون یک مراقب سلامت به ۱۵۰۰ نفر خدمت رسانی می‌کند که در کیفیت خدمات تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی در ادامه بر لزوم استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سربسته توسط افرادی که علائم سرماخوردگی را در خود حس می‌کنند، تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha