کد خبر: 213676
۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۱۹

برای انتخابات پیش رو پیش بینی شده؛

فعالیت ۱۲۹۶ شعبه اخذ رای در کردستان

تاکنون ۱۸۴ نامزد در حوزه های انتخابیه استان کردستان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته اند.
فعالیت ۱۲۹۶ شعبه اخذ رای در کردستان

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان گفت: هزار و ۲۹۶ شعبه احذ رای برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، محمد رضایی با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد، ۶۱۲ شعبه سیار، ۶۸۴ ثابت، ۷۰۷ شعبه روستایی و ۵۸۹ شعبه شهری است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۸۴ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته اند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان اضافه کرد: از این تعداد، ۳۴ نفر مربوط به حوزه انتخابیه بیجار، ۱۹ نفر سقز وبانه، ۶۰ نفر سنندج، کامیاران و دیواندره، ۳۶ نفر حوزه انتخابیه قروه و دهگلان و ۳۵ نفر حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد هستند.

رضایی با بیان اینکه ۲۰ نفر از نامزدها یعنی ۱۱ درصد کل نامزدهای تایید صلاحیت شده بانوان هستند، افزود: از ساعت صفر بامداد روز پنجشنبه سوم اسفند، تبلیغات شروع می شود و تا هشت صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: به منظور استفاده از ظرفیت های قانونی در فضای مجازی، نامزدها می توانند از پیام های رسانی داخلی استفاده کنند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان افزود: نامزدها در فضای حقیقی و مجازی در پیام رسان های داخلی می توانند برای تبلیغات استفاده کنند، ضمن اینکه دستورالعمل نحوه تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی به صورت یک بسته در اختیار نامزدها و فرمانداران هر شهرستان قرار گرفته است.

رضایی به تغییر قانون انتخابات در سال جاری و امکان استفاده نامزدها از اماکن دولتی و عمومی برای تبلیغات اشاره کرد و افزود: برای اینکه نامزدها از شرایط یکسان در این زمینه بهره مند شوند، لیست همه اماکن احصا و در اختیار آنان قرار گرفته و در صورت تمایل می توانند درخواست هایشان را به فرمانداری ها اعلام کنند که البته قرعه کشی برای استفاده از این اماکن در سانس های مختلف انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه آثار تبلیغاتی باید حداکثر بین ۷۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر باشد و بزرگتر از آن غیرمجاز است، بیان کرد: هر نامزد می تواند یک ستاد انتخابات اصلی در حوزه انتخابیه و یک ستاد انتخاباتی فرعی در هر شهر، روستا یا منطقه شهرداری داشته باشد.

رضایی یادآور شد: نامزدها موظفند ستادهای اصلی و فرعی را همراه با نشانی و مسئول آن به مرکز فرمانداری حوزه انتخابیه اعلام کنند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان از مردم خواست اهتمام جدی در بحث مشارکت گسترده در انتخابات داشته باشند، چرا که به فرموده رهبری، مجلس شورای اسلامی ریلگذار حرکت دولت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha