آغاز رأی‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه

خبرگزاری روسی «تاس» از آغاز رأی‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در مناطق دورافتاده شرق روسیه و انتقال صندوق‌های رأی به این مناطق با استفاده از بالگرد خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)خبرگزاری «تاس» روسیه اعلام کرد که رأی‌گیری زودهنگام برای انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه امروز یکشنبه در مناطق دورافتاده و صعب العبور واقع در شرق دور روسیه آغاز شد.

بر اساس این گزارش، «ایگور شامرایف» نایب رئیس کمیسیون انتخابات منطقه‌ای «کامچاتکا» گفت که حدود ۳۰ هزار نفر می‌توانند زودتر از موعد در انتخابات ریاست‌جمهوری رأی بدهند.

وی افزود که بیش از ۱۲۰ مرکز رأی گیری برای ملوانان و ماهیگیران بر روی زیردریایی‌هایی که در آب‌های شبه جزیره کامچاتکا واقع در شرق دور روسیه بین دریای اوخوتسک در غرب و اقیانوس آرام و دریای برینگ در شرق مشغول انجام مأموریت رزمی هستند، باز خواهد شد.

در اقلیم «خاباروفسک» دسترسی به تعداد زیادی از جوامع مسکونی فقط از طریق هوا امکان پذیر است.

همچنین برای حدود ۱۲.۹ هزار رأی دهنده در یاکوتیا (خاور دور روسیه که بزرگترین منطقه خودمختار در جهان است)، حدود ۱۵ هزار رأی دهنده در ماگادان (مناطق شمال شرقی روسیه) و بیش از ۵ هزار رأی دهنده در منطقه آمور (خاور دور روسیه) شرایط رأی‌گیری زودهنگام فراهم شده است.

گفتنی است که شورای فدرال روسیه تصمیم به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۱۷ مارس ۲۰۲۴ گرفت و کمیسیون مرکزی انتخابات اعلام کرد که رأی‌گیری به مدت سه روز یعنی در روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ مارس ادامه می‌یابد و این اولین بار است که انتخابات ریاست جمهوری روسیه سه روز به طول می‌انجامد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha