دخترکی که سنگ مزارش همرنگ لباسش شد

سنگ قبر مزار دخترک کاپشن صورتی کوچک ترین شهید حادثه تروریستی کرمان از رنگ مشکی به صورتی تغییر یافت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ وارد گلزار شهدای کرمان که می شوی، سنگ مزار شهیدان همه مشکی و بر آن ها لاله ای قرمز رنگ بسته است.

در آنجا سنگ مزاری است که با بقیه فرق دارد، سنگی از جنس سنگ متبرک حرم سیدالشهدا که بر مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نصب شده است.

اما غیر از این تیکه سنگ سفید ، سنگ کوچک دیگری است که بر خلاف همه سنگ قبرهایی که دیدیم، رنگ متفاوتی دارد و آن تیکه سنگ صورتی است که بر مزار دخترک کاپشن صورتی نصب شده است.

چندین روز بعد از آن حادثه تلخ تروریستی که در سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی اتفاق افتاد و خیل عظیمی از زائرانش در گلزار شهدای کرمان به شهادت رسیدند، اکثر آن ها در همان گلزار و در کنار سردارشان دفن شدند.

از میان این شهدا، دخترک کوچک این قصه تلخ که یک سال و نیم بیشتر نداشت و کوچک ترین شهید این حادثه بود، داستانش با همه فرق داشت.

ریحانه در معنا یعنی گل بهشتی، او که از همان زمان شهادت اش با کاپشن صورتی و گوشواره های قلبی اش شناخته شد و دل پیر و جوان را به درد آورد، نیز به سفارش پدرش که از جانبازان جنگ تحمیلی است، در کنار مادر و چند تن از خواهر و برادرهایش در گلزار شهدا آرام گرفته است.

این دخترک که کاپشن صورتی و گوشواره های قلبی اش قصه پر غصه مردم دیار کریمان شده است، همانند دیگر شهدا سنگ مزاری مشکی برایش در نظر گرفتند، اما پیمان سلطانی نژاد پدر ریحانه گفت: عصر روزی که سنگ مزار دخترم ریحانه نصب شد، تصمیم بر آن شد، به صورتی همان رنگی درآید که با کاپشن اش معروف شده بود.

وی با بیان اینکه دختر شهیدش در گلزار شهدای کرمان آرام گرفته است، از مساعدت بنیاد شهید و امور ایثارگران قدردانی و بیان کرد: امیدوارم یاد و نام و خاطره شهدا برای همیشه جاودان بماند و سرلوحه امور زندگی‌ مان قرار بگیرد.

داستان دخترک کوچه این قصه تلخ هنوز به پایان نرسیده است، همشهریانش و مردم کشورش هرگز یادشان نمی رود که خون این فرشته کوچک هرگز نمی خوابد و همیشه در ذهن مان همان دخترک کاپشن صورتی با گوشواره قلبی است .

روح همه شهدا و شهدای این حادثه تروریستی شاد

دخترکی که سنگ مزارش همرنگ لباسش شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha