رقابت ۲۶۰ کاندید مجلس شورای اسلامی در استان کرمان

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان از رقابت قطعی ۲۶۰ کاندید دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای ۱۰ کرسی استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رحمان جلالی صبح پنج‌ شنبه ۱۰ اسفند ماه در ستاد انتخابات استان کرمان گفت: قرارگاه مرکزی انتخابات با چهار میز مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در راستای برگزاری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان شکل گرفت و تمام زیرساخت‌ ها، حمایت‌ ها، فعالیت‌ ها و برنامه‌ ریزی‌ ها در ستادهای انتخاباتی استان ذیل آنها انجام شد.

وی عنوان کرد: نظرسنجی‌ ها از رشد صعودی مشارکت در انتخابات خبر می‌ دهد، شوراها و جلسات متعدد نیز در راستای تامین امنیت صورت گرفته است. مسئول برقراری امنیت در انتخابات، فراجاست و با تمام بر هم زنندگان و مخلان برگزاری انتخابات برخورد قاطع صورت می‌ گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان، اظهار داشت: از مجموع ۶۴۵ نفر ثبت‌ نام قطعی برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان، ۴۰۱ نفر تایید صلاحیت شدند و ۱۶۵ نفر هم انصرافی داشتیم.

جلالی ادامه داد: ۲۶۰ کاندید برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان رقابت می‌ کنند.

وی مجموع واجدان شرایط رای استان کرمان را ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۳۵ نفر اعلام و بیان کرد: ۱۲۲ هزار و ۱۱۰ نفر در استان رای اولی هستند و تمام متولدان ۱۱ اسفند سال ۱۳۸۴ به بعد می‌ توانند در انتخابات شرکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به برپایی ۲ هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رای در استان، تصریح کرد: یک صندوق مروبط به اقلیت‌های مذهبی است، یک هزار و ۴۷۷ شعبه ثابت و ۹۶۰ صندوق سیار دیده شده است.

جلالی اظهار داشت: در سطح استان کرمان ۶۴ هیات اجرایی داریم و عوامل برگزاری فرآیند انتخابات بالغ بر ۵۶ هزار نفر هستند.

وی یادآور شد: تمام دستگاه‌ های احراز هویت برای فرآیند اخذ رای آماده شده‌ اند و واجدان شرایط می‌ توانند با در دست داشتن یک کارت شناسایی اعم از شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گذرنامه و یا گواهینامه رای خود را به صندوق بیندازند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان، خاطرنشان ساخت: نمایندگان کاندیداها برای حضور پای صندوق‌ های رای از قبل ثبت‌ نام کرده و کارت ورود برای آنها صادر شده است، اما در هیچ یک از فرآیندهای اجرایی انتخابات حق دخالت ندارند و تا پایان شمارش آرا می‌توانند در شعبه حضور داشته باشند./ استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha