تعداد پرونده های تخلفات انتخاباتی در استان کرمان به ۲۹ رسید

رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل ۲۹ پرونده در رابط با جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان تا امروز دهم اسفند ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ۱۰ اسفند ماه در اخرین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان کرمان اظهار کرد: این ستاد و کارگروه‌ های زیرمجموعه آن، نقش موثری بر پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی داشت.

وی افزود: علیرغم تلاش‌ های ستاد در پیشگیری از وقوع جرم، متاسفانه شاهد تکرار برخی از جرائم و تخلفات انتخاباتی از سوی برخی نامزدها هستیم، که رسیدگی و برخورد با این جرائم در دستور کار دستگاه قضائی قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بر ضرورت تامین امنیت انتخابات تاکید و بیان کرد: تامین امنیت انتخابات با محوریت نیروی انتظامی و همکاری سایر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در دستور کار قرار گرفته و به تمامی دادستان‌ های سراسر استان اعلام کرده‌ ایم؛ تدابیر امنیتی لازم را اتخاذ نمایند و دستورات لازم قضایی را به موقع صادر خواهند کرد.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: بایستی انتخابات در فضایی کاملا آرام برگزار شود و در شعب اخذ رای با افرادی که تصمیم به ناآرام کردن اوضاع دارند، برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: با هر کارت شناسایی معتبر می‌ توان به نامزد مورد نظر رای داد و همراه داشتن شناسنامه الزامی نیست، این اولین دوره است، که در انتخابات شناسنامه مهر نمی‌ شود.

همچنین مهدی بخشی دادستان کرمان در این جلسه با اشاره به فراهم بودن زمینه مشارکت حداکثری، افزود: آموزش ضابطان، کمیته رصد فضای مجازی، پیگیری گزارشات واصله و ایجاد شعب ویژه رسیدگی کننده به جرائم انتخاباتی از عملکردهای دادستانی در این راستا بوده است.

وی با بیان اینکه همه عوامل و تجهیزات، آماده برگزاری یک انتخابات سالم و ایمن هستند؛ بر لزوم اجرای قانون شفافیت مالی نامزدها در جهت هزینه کرد فعالیت‌ های انتخاباتی تاکید کرد./ دادگستری کل استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha