کد خبر: 213969
۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۴۳
تلاش راهداران کرمانی برای بازگشایی راه های روستایی ادامه دارد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به تاثیرات بارش شدید باران و برف طی ۴۸ ساعت گذشته گفت: مسیر ارتباطی دسترسی به ۷۰ روستا در مناطق مختلف شمال این استان به طول حدود ۲۰۰ کیلومتر مسدود شد؛ که تلاش راهداران برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سیدحمزه روح الامینی، گفت: با توجه به بارش شدید باران و برف طی ۴۸ ساعت گذشته، مسیر ارتباطی دسترسی به ۷۰ روستا در مناطق مختلف شمال این استان به طول حدود ۲۰۰ کیلومتر مسدود شده است.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان کرمان بازگشایی شده و راهداران همچنان در حال تلاش برای بازگشایی مابقی آن هستند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در ادامه با اشاره به بازگشایی جاده چترود - راور و یک راه دیگر در مسیر جیرفت - بم از رودخانه دِهبَکری، اظهار داشت: برف و باران شدید، کولاک و مه گرفتگی طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۵ گردنه استان کرمان را فرا گرفت، اما اکنون تمامی جاده های شریانی اصلی این استان باز هستند و تردد در آنها جریان دارد.

روح الامینی با اشاره به بخشی از تلاش های راهداران برای جلوگیری از انسداد جاده ها همزمان با بارش ها، عنوان کرد: براساس پیش بینی های آخر هفته نیز شاهد بارش ها در استان خواهیم بود؛ که بارش باران و برف را طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در جاده های استان کرمان خواهیم داشت.

وی از مردم درخواست کرد: تا قبل از حرکت با سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری تماس بگیرند و از آخرین وضعیت راه‌ های استان مطلع شوند و حتی الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری نموده و در صورت الزام سفر، به رانندگان توصیه می شود، که ضمن به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات کامل با سرعت مطمئن رانندگی کنند./ وزارت راه و شهرسازی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha