کد خبر: 213981
۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹
مردم در ساعات اولیه اخذ رای پای صندوقهای رای بیایند

استاندار کردستان گفت: با توجه به شلوغی صث رای در بعداز ظهر، توصیه می شود مردم در ساعات اولیه اخذ رای پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا صبح جمعه در نخستین دقایق رأی گیری با حضور در پای صندوق‌های رأی اظهار کرد: همه مردم در نخستین دقایق رأی گیری پای کار آمده‌اند و شرکت در انتخابات یک تکلیف است و تعجیل در ادای تکلیف وظیفه است.

وی افزود: تجربه نشان داده ساعات بعدازظهر شلوغتر می‌شود اما بهتر است مردم در ساعات اولیه رأی گیری مراجعه کنند و در پای صندوق‌های رأی حضور یابند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: اهمیت مشارکت مهم است و مشارکت مردم می‌تواند برایند بهتری در تشکیل دو نهاد مجلس شورای اسلامی ومجلس خبرگان رهبری داشته باشد.

زارعی کوشا یادآو شد: امروزه نگاه‌ها به مردم ایران دوخته شده است و حضور حداکثری مردم می‌تواند دشمن را مأیوس کند.

وی اضافه کرد: تبلیغات منفی دشمنان نشان می‌دهد که مشارکت اهمیت دارد و با حضور مردم در نخستین ساعات رأی گیری می‌بینیم مردم مشارکت خوبی دارند.

استاندار کردستان اضافه کرد: بصیرت مردم و موقعیت شناسی و دشمن شناسی آنها مهم است و باید مردم هوشیارانه در صحنه حاضر شوند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با ۱۳۲ نامزد مجلس شورای اسلامی و چهار نامزد مجلس خبرگان رهبری در یک هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رأی شامل ۵۸۹ شعبه شهری، ۷۰۷ شعبه روستایی و تعداد ۶۸۴ شعبه ثابت و ۶۱۲ شعبه سیار در جریان است.
۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی و نظارتی در اجرای این رویداد سیاسی فعالیت دارند و یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر کردستانی واجد شرایط رأی هستند.

کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha