آغاز انتخابات در خراسان جنوبی/ آغاز حماسه حضور

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۷۶۶ شعبه اخذ رأی خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت خراسان جنوبی، رئیس ستاد انتخابات استان گفت: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیش از 608 هزار نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند.

طالبی افزود: از این تعداد 310 هزار و 432 نفر مرد و 298 هزار و 126 نفر زن هستند.

وی آمار رأی اولی‌های استان را 34 هزار و 531 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 17 هزار و 449 نفر مرد و 17 هزار و 82 نفر زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: برای این دوره از انتخابات 766 شعبه اخذ رأی پیش بینی شده و 83 نفر از کاندیداها هم به رقابت خواهند پرداخت.

رقابت 83 نامزد مجلس در انتخابات امروز

دبیرستاد انتخابات استان گفت: در حوزه بیرجند – درمیان - خوسف 33 نامزد، در حوزه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه 20 نامزد، در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه 20 نامزد و در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه 10 نفر خود را در میدان انتخاب مردم قرار داده اند.

سلیمی افزود: از 83 نامزدی که تایید صلاحیت شده نهایی که در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان داریم 4 نفر با آرای مردم راهی مجلس دوازدهم خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی آراء خود را به صندوق انداخت

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در حاشیه مراسم رأی گیری اظهار داشت: امید است نتایج انتخابات شکوهمند و حضور پرشور مردم در انتخابات دشمن را ناامید کند.

وی افزود: امروز خون پاک شهید قرنی، شهید حاج قاسم سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی و 250 هزار شهید این راه به بار نشسته و ستمگران بین المللی رسوا شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: انشالله در پیروزی این انتخاباتی که یک آزمابش بزرگ است شاهد شکست مجدد دشمن باشیم.

عبادی تصریح کرد: امید است زحمات و خستگی مسئولان و متعهدینی که در راه برپایی انتخابات زحمت می کشند با حضور فعال‌ و پرشور مردم در انتخابات که یک جهاد است رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امید است هر چه زودتر دست استکبار جهانی از کل عالم و فلسطین مظلوم قطع شود و نوع بشر نفسی راحت از دست این لیبرالیستی که از بدترین نوع حیوانیت است و حیوانیت از آنان ننگ دارد بکشند.

فرایند رأی‌گیری در 766 شعبه أخذ رأی در خراسان جنوبی

سیدمحمدرضا طالبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در خراسان جنوبی 766 شعبه أخذ فعال است، اظهار داشت: بالغ بر 608 هزار نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند که 34 هزار نفر آنان رأی اولی هستند.

وی بیان کرد: تعداد شعب أخذ رأی خراسان جنوبی در این دوره نسبت به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری افزایش 13 درصدی دارد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: میزان مشارکت مردم خراسان جنوبی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 66 درصد بوده که در مقایسه با کشور (42.5 درصد) تفاوت قابل توجهی دارد.

وی افزود: در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هم میزان مشارکت مردم در کشور 62 درصد و در خراسان جنوبی 72.03 گزارش شده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: با توجه به بارندگی در روزهای اخیر و یخبندان در برخی معابر شهری و روستایی و جاده‌های مواصلاتی، از روز گذشته تمام تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات راهسازی را برای بازگشایی راه‌ها بسیج کردیم.

وی افزود: امروز جاده برفی نداریم که امکان بردن صندوق أخذ رأی به آنجا وجود نداشته باشد.

به گفته وی طبق رصد انجام شده عمده صندوق‌های ما در شعب أخذ رأی مستقر و فرآیند رأی‌گیری آغاز شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان بیان کرد: در مسیرهای صعب‌العبور خراسان جنوبی صندوق‌های أخذ رأی را با تدابیر ویژه مستقر کردیم.

طالبی گفت: از مردم درخواست می‌کنیم در همین ساعات ابتدایی پای صندوق‌های أخذ رأی حاضر شوند و رأی خود را به نامزد مورد نظر بدهند و حمایت خود را از انقلاب و کشور نشان دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha