کد خبر: 214148
۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۱۶
رونق گرفتن فضای تئاتر در کرمان

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، گفت: فضای تئاتر در شهر کرمان رونق گرفته و همچنان شاهد اجرای نمایش‌ های متعدد در آخرین ماه سال خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ وحید محمدی، با اشاره به اینکه طی ۱۱ ماه گذشته از سوی شورای نظارت بر نمایش در سطح استان کرمان، تاکنون برای بیش از ۷۰ نمایش پروانه صادر شده است، از اجرای ۱۱ نمایش طی اسفند ماه در شهر کرمان خبر داد و گفت: خوشبختانه ماه پایانی سال با رونق صحنه مواجه هستیم و در حالی که بعضی کارها هنوز موفق به اجرا نشده‌ و احتمالاً کارگردان‌ ها به دنبال فرصت برای به صحنه بردن آثار خود در سال آینده هستند، استقبال مناسبی از آثار هنرمندان انجام شده است.

وی افزود: غیر از نمایش "دور گردها" به کارگردانی علی فروتن که در روزهای پنجم و ششم اسفند ماه در محل تالار فرهنگ و هنر اجرا شد، ۸ کار دیگر طی این روزها روی صحنه خواهد بود، که در محل "پلاتو همایون صنعتی زاده" نمایش ویژه کودکان تحت عنوان" دیو خارکن" به کارگردانی آرزو خاندانی تا ۱۵ اسفند و نمایش‌ های "موش و دیلادوز" و "کک و تنور" به کارگردانی یدالله آقا عباسی تا ۲۵ اسفند ماه و همچنین نمایش "سوختن‌ ها " به کارگردانی علی محمد فردین فر تا ۲۲ اسفند به روی صحنه خواهد بود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد :در محل "تئاتر شهر کرمان" نیز اجرای نمایش "آنتیگونه" به کارگردانی علی نفیسی تا ۱۵ اسفند ماه ادامه خواهد داشت و نمایش "تقدیر فردا " کاری از گروه تئاتر شعله به کارگردانی محسن ایرانمش نیز از ۱۵ تا ۱۹ اسفند ماه به روی صحنه می‌ رود. همچنین در پلاتو "خانه هنر (علی معلم)" نیز نمایش‌ های "سایکوسیس" به کارگردانی علیرضا محسن بیگی و نمایش "بودن یا نبودن مسئله این نیست" به کارگردانی علی کهن تا ۱۵ اسفند ماه روی صحنه خواهد بود.

محمدی، اجرای تئاتر" یک شاخه گل سرخ " به کارگردانی امیر مهدی زاده را از دیگر اجراهای نمایشی شهر کرمان برشمرد؛ که در محل فرهنگسرای جان جهان اجرا و تا ۱۱ اسفند ماه ادامه خواهد داشت .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت هنرمندان کرمانی در کسب یک جایزه بازیگری و هفت عنوان دیگر جایزه تقدیری بخش فراگیر "جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان اردکان "که اسفندماه برگزار شد؛ اشاره و اظهار کرد: با نقش آفرینی هنرمندان استان از هفته آینده طی روزهای ۱۳ تا ۲۱ اسفند ماه، تعداد ۱۴ نمایش محیطی به نام‌ های، تنهایی نغمه (راحله یوشعی)، پا قبه سبز (مینا اخوان)، راه و بیراه (محسن میرزایی)، ماهیان سرخ (روح‌الله آریس)، چریک(آرزو جعفری)، چرا (سعید بافتی‌پور)، مختار (محسن میرزایی)، اینترانت (آرزو جعفری)، رنا (روح‌الله آریس)، بازمانده (مریم ترشیزی)، رمال (حمید غیاث) در محلات حاشیه نشین شهر کرمان به اجرا در خواهد آمد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: برای تعدادی از هنرمندان؛ پروانه اجرای برنامه‌ های صحنه‌ ای "سرگرمی‌ های نمایشی" صادر گردیده است؛ که می‌ توانند در ایام نوروز، آثار صحنه‌ ای خود را در اماکن و برنامه‌ های مناسبتی شهرداری‌ ها و نهادهای دولتی اعم از جنگ شادی و... طبق مقررات به اجرا بگذارند.

محمدی با اشاره به اینکه تئاتر یک هنر جریان ساز است؛ اظهار امیدواری کرد: اجراهای متعدد و رونق آثار نمایشی، زمینه‌ ساز تقویت وفاق و همدلی میان اهالی هنر نمایش و مخاطبان در کرمان باشد./ فرهنگ و ارشاد استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha