آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه عید تا عید در کردستان

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طرح پایش و نظارت بر نحوه عرضه کالا در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان از پانزدهم اسفند آغاز شد و تا عید فطر ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، فرزاد سردارزاده با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح، گشت‌های مشترک با حضور سایر دستگاه‌های نظارتی هم چون تعزیرات حکومتی، اداره کل استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه‌های مربوطه از امروز تشکیل و فعالیت خود را آغاز می کنند و نظارت آنها تا پایان ماه مبارک رمضان در استان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بازرسان در مراکز خرید و بازارهای سطح شهرهای استان حضور پیدا می کنند، افزود: امسال به دلیل شرایط موجود در بازار طرح نظارت بر نحوه عرضه و توزیع کالا با جدیت و دقت بیشتری به اجرا در می آید.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در سطح استان ۲۰ اکیپ ۲ نفره و همچنین گشت های مشترک به طور مستمر و شبانه روزی بر سطح بازار نظارت دارند.

سردارزاده با بیان اینکه فروشندگان به بهانه نوسانات و افزایش نرخ ارز حق گران کردن قیمت کالاها را ندارند، اظهار کرد: در صورت مشاهده و احراز هر گونه تخلف، برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: نمایشگاه‌های بهاره در سطح استان برپا می شود و فروش های فوق العاده هم در این ایام در راستای کنترل قیمت و تامین مایحتاج شهروندان به اجرا درآمده است.

شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت وغیره در واحدهای صنفی با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت، واحد متخلف را معرفی کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha