۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای مجتمع توانبخشی زنجان اختصاص یافت 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر مجتمع توانبخشی زنجان ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان زنجان ۴۰ میلیارد تومان اعتبار  برای تکمیل این پروژه اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، عباس برزگر روز سه شنبه(۱۵ اسفندماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه طی دو سال اخیر بنیاد شهید در حوزه آی تی در مسیر تحولی قرار گرفته و به یک سازمان هوشمند تبدبل شده است، اظهار کرد: یکی از برنامه های خوب بنیاد تدوین برنامه عملیاتی بصورت مدون و سیستمی از سال گذشته آغاز شده است و در طول سال همه فعالیت ها و ماموریت های بنیاد بصورت ماهانه ثبت و رصد می‌شود تا نقاط ضعف و قوت شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد های فرهنگی بنیاد بسمت  استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی شده است، افزود: سعی و تلاش ما در بنیاد این است که برنامه ها را سمت و سو داده به ظرفیت مردمی دهیم چرا که تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، با اشاره به تحریم داروهای ایثارگران بویژه جانبازان گفت: امیداریم بصورت پیگیری شده بتوانیم داروهای تحریمی را تهیه و در اختیار ایثارگران قرار دهیم.

برزگر در ادامه با اشاره به اینکه برنامه های متعددی برای گرامیداشت روز شهدا در استان پیش بینی شده است، افزود: از جمله این برنامه ها اجرای طرح سپاس، عیادت از خانواده های شهدای بستری در بیمارستان، کاشت نهال،گلباران مزار شهدا، پایش سلامت و غربالگری والدین شهدا، تبلیغ و ترویج روز شهدا در فضاهای شهری، بازدید از موزه شهدا،عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا و برگزاری مسابقات قرآنی،برپایی  میز خدمت و....است.

وی با بیان اینکه بیشترین شهدای استان مربوط به اسفندماه و سه عملیات بزرگ است، بیان کرد: ۱۸۶ شهید مربوط به عملیات کربلای پنج، ۱۲۵ شهید مربوط به عملیات والفجر هشت و ۱۲۰ شهید مربوط به عملیات خیبر بوده که همه این عملیات ها در ماه اسفند انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، با بیان اینکه تعداد شهدای استان زنجان ۲ هزار و ۹۱۸ شهید است و پرونده این شهدا در استان قرار دارد،گفت: از این تعداد یک هزار و ۶۴۷ شهید استان معادل ۸۷ درصد در سن ۱۰ تا ۳۰ سال بودند.

برزگر با اشاره به اینکه پس از گذشت ۴۴ سال، در حال حاضر ۹۵ درصد مزارهای واقع در گلزارهای شهدا در استان ساماندهی شده است‌، افزود: در استان زنجان ۴۳۰ گلزار با ۲ هزار و ۹۰۶ مزار وجود دارد که از مجموع گلزارهای موجود ۳۷۱ گلزار و ۲ هزار ۷۶۱ مزار ساماندهی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۵گلزار با یک هزار و ۱۱۰ مزار در روستاها و ۲۵ گلزار با یک هزار و ۹۹۶ مزار در شهرها واقع شده است، اظهار کرد: ۵۹ گلزار با ۱۴۵ مزار ساماندهی نشده در استان داریم که امیدواریم در سال آینده تکمیل شود.

۴۰ میلیارد به پروژه توانبخشی در دور دوم سفر رئیس اختصاص یافت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری سلامت زنجان در خصوص پروژه مجتمع توانبخشی زنجان، گفت: پیشرفت فیزیکی این مجتمع در حال حاضر ۷۲ درصد است که در دور اول سفر ریاست جمهوری اعتبار ۵۰ میلیاردی تخصیص یافت که ۲۰ میلیارد آن محقق نشده است و در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان زنجان نیز ۴۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد که پیگیر هستیم تا بزودی این پروژه نیز تعین تکلیف شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha