یک تا دو میلیون کودک زیر ۷ سال از درمان رایگان برخوردار می شوند

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با ابلاغ مصوبه درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال، امکان برخورداری یک تا دو میلیون کودک از درمان کاملا رایگان در بخش دولتی فراهم شد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)سعید کریمی افزود: با ابلاغ مصوبه درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال به سازمان‌های بیمه گر و بیمارستان‌ها از این پس بستری و سرپایی این کودکان در مراکز درمان دولتی رایگان است.

وی با بیان اینکه پیش‌تر فقط بیمه این افراد بر حسب دهک آنها و استحقاق سنجی رایگان ممکن بود، ادامه داد: با اجرایی شدن این مصوبه، درمان همه کودکان زیر ۷ سال رایگان است و فرانشیز یا خود پرداخت آنها نیز در مراکز درمانی سراسر کشور صفر خواهد بود.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه شاخص‌های درمانی در کشور از سایر کشورهای منطقه بهتر است، گفت: ایران از پیشرفته‌ترین شبکه بهداشتی درمانی برخوردار است و مرگ نوزادان و مادران باردار در ایران در حد شاخص‌های اروپایی است.

وی افزود: ۱۵ هزار تخت بیمارستانی کودکان در کشور موجود است که ۱۱ هزار تخت آموزشی است و پنج هزار تخت کودکان نیز مراقبت‌های ویژه است و در کل ۲۰ هزار تخت بیمارستانی برای کودکان داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha