آغاز اجرای مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی از فردا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، گفت: مرحله دوم طرح ملی کالابرگ الکترونیکیاز تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و کلیه خانوار دهک های اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگ می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، طیب جعفری در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ ‌الکترونیکی در استان زنجان، اظهار کرد: این طرح ملی از تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و کلیه خانوار دهک های اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگ می شوند.

وی افزود: در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریز مغذی و ویتامین های لازم برای هر فرد منطبق با نظر انیستو تغذیه ایران با قیمت های مبنا سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه التفاوت قیمت مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز از محل یارانه جدید دولت تامین می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، خاطر نشان کرد: قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوارهای دهک های اول تا هفتم در صورت خرید بسته می بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت نماید و مابه التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌شود.

جعفری ادامه داد: اعتبار جدید ۲۲۰ هزار تومانی علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی فعلی بوده و خانوار یارانه بگیر بصورت مجزا یارانه نقدی خود را بصورت ماهانه دریافت خواهد نمود.

وی اظهار داشت: مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سر پرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: خانوارهای مشمول طرح می‌توانند اقلام سبد غذایی را طی یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید کنند و اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یک‌جا وجود ندارد.

جعفری خاطرنشان کرد: ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha