سپهبد سلیمانی برای اصحاب رسانه یک نشانه مهم است

معاون امور رسانه‌ ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره «رسانه و عدالت» با بیان اینکه بسیاری از نشانه‌ های توفیق، سربلندی و ایجاد سرمایه اجتماعی در دهه اخیر را مرهون تلاش‌ های جهان پهلون ایران حاج قاسم سلیمانی هستیم، گفت: سپهبد سلیمانی برای اصحاب رسانه یک نشانه مهم است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فرشاد مهدی‌ پور، در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره «رسانه و عدالت» با بیان اینکه بسیاری از نشانه‌ های توفیق، سربلندی و ایجاد سرمایه اجتماعی در دهه اخیر را مرهون تلاش‌ های جهان پهلون ایران حاج قاسم سلیمانی هستیم، گفت: سپهبد سلیمانی برای اصحاب رسانه یک نشانه مهم است.

وی افزود: مردی که می‌ توانست به همه کشورها سفر کرده و تدبیرهای سرنوشت‌ ساز انجام دهد که امروز در غزه و منطقه شاهد تلاش‌های او هستیم، دیده نشدن را به عنوان مهمترین رکن فعالیت و عمل خود قرار داده بود، اما تبدیل شد به دیده شده‌ ترین فرد در زمان حیات و پس از شهادت و جزءمحبوب‌ترین شخصیت‌ ها است و این رمزی است؛ برای اصحاب رسانه که برای دیده شدن تلاش می‌ کنند و درس‌ هایی در آن نهفته است.

معاون امور رسانه‌ ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: حاج قاسم برنامه صدور انقلاب اسلامی را پیش برد و بخش زیادی از این امر با توسعه زیر ساخت فرهنگ و رسانه در منطقه همراه بود که کمتر در مورد این نقش شهید سلیمانی کمتر صحبت شده است.

مهدی پور، تصریح کرد: اگر در حادثه مهم غزه بیش از ۱۶۰ فعال رسانه‌ ای به شهادت رسیدند و هژمون اسرائیل شکست خورده، صدای مظلومان به گوش همه رسیده و مسئله فلسطین در کانون قرار گرفته بخشی از آن به دلیل ابتکار عمل‌ هایی است؛ که به موازات عملیات سیاسی و نظامی توسط حاج قاسم در حوزه رسانه و فرهنگ در دهه گذشته صورت گرفته و این نقش حاج قاسم باید نشان داده شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه و عدالت و اهمیت اجرای عدالت، افزود: عدالت یک آرمان قدیمی است؛ اما عدالت‌ گستری، مظلوم واقع شده و با مسائل دیگر دچار تداخل می‌ شود. عدالت باید در جای درست خود قرار بگیرد و الزاماً مفهوم عدالتی که در رسانه‌ ها دنبال می‌ شود با حرکت عدالخواهی همخوان نیست.

معاون امور رسانه‌ ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: باید برای گسترش و تقویت فضای عدالت محور در رسانه فکر کرد. عدالت رسانه‌ ای به معنای کمک به ادراک واقعی مخاطب از حقیقت رویداد است. نیازمند توسعه عدالت برای افزایش اداراک، آگاهی، قدرت انتخاب و شناخت مردم هستیم.

مهدی‌ پور در پایان با بیان اینکه نقش رسانه‌ ها آگاهی بخشی و ایجاد احساس عدالت در جامعه است که سبب امید آفرینی در جامعه می‌ شود، خاطرنشان ساخت: حفظ آرامش روانی جامعه و پرهیز از ناعدالتی و مقابله با آن حتماً ضروری است و عدالت آن است که آگاهی و شناخت عمومی در جامعه رشد پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha