برگزاری یکصد و چهارمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان

یکصد و چهارمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان با حضور مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری کرمان و نمایندگان نهادهای ذی ربط استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری کرمان در این کارگروه پس از مرور مصوبات یکصد و سیزدهمین جلسه، بر پیگیری و عملیاتی شدن این مصوبات توسط دستگاه‌ های مربوطه از جمله صدا و سیما و بهزیستی تاکید کرد.

نماینده سازمان حفاظت محیط زیست استان نیز در این جلسه به مسائل توزیع و مصرف بسیار بالای کیسه های پلاستیکی در مغازه ها و فروشگاه ها، تغذیه و چرای دام در برخی محل های دفن زباله در استان، عدم وجود مدیریت و نظام لازم در مصرف سموم شیمیایی، استفاده از آب های نامتعارف و فاضلاب خام در آبیاری محصولات کشاورزی اشاره کرد.

دکتر پیام خزائلی دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در این رابطه بر فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت رسانه به ویژه صدا و سیما تاکید کرد.

از دیگر دستور کارهای جلسه به سرپرست اداره کل استاندارد استان اختصاص داشت؛ که وی نیز موضوع تولید فرآورده‌های سنتی و صنعتی همانند گلاب، عرقیات گیاهی، دوغ، ماست و روغن‌های مورد استفاده در فراورده‌های شیرینی را مطرح کرد.

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان نیز پیشنهاد تشکیل کارگروه اختصاصی متشکل از نماینده‌های اداره های کل صمت، استاندارد، اصناف، دادستانی با محوریت اداره کل استاندارد داد.

مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی استانداری نیز سلامت مردم را اولویت دانست که باید با متخلفان برخورد شود.

همچنین نحوه صدور مجوز واحدهای تولید کننده رب گوجه و حمل و نقل محموله های رب گوجه در جنوب استان کرمان در این کار گروه بررسی شد.

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گفت: به منظور تامین سلامت مردم اراده استانی وجود دارد و با همه توان با متخلفان سلامت مردم بر خورد خواهد شد.

دکتر فلاحی مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری کرمان افزود: همه بر تامین سلامت و امنیت غذایی مردم نقش دارند و بایستی جامعه را نسبت به موضوع های سلامت حساس کنیم.

وی تاکید کرد: تا جایی که در توان دارم پیگیر امور سلامت مردم هستم.علوم پزشکی کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha