کد خبر: 214282
۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کمک‌های هوایی آمریکا به مردم غزه تلفات داد

شبکه سی‌ان‌ان می‌گوید که به دلیل باز نشدن چتر نجات یکی از پالت‌های حامل کمک‌های غذایی آمریکا به غزه و سقوط محتویات آن در یک منطقه مسکونی، دست‌کم پنج نفر کشته شدند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)وزارت دفاع آمریکا روز جمعه کشته شدن غیرنظامیان در عملیات ارسال کمک‌های بشردوستانه با چتر نجات به نوار غزه را رد کرد.

پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون در نشست خبری خود مدعی شد که گزارش‌ها درباره کشته شدن غیرنظامیان در عملیات پرتاب کمک‌های غذایی به مردم غزه درست نیست و تاکید می‌کنیم که همه بسته‌های غذایی که با چتر نجات برای مردم غزه ارسال شده است، به سلامت روی زمین در مناطق هدف فرود آمده‌اند.

بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌ان، به گفته شاهدان عینی در غزه از جمله یک پزشک، دست‌کم پنج نفر به خاطر باز نشدن چتر نجات یکی از بسته‌های ارسالی و سقوط محتویان آن در یک منطقه مسکونی کشته شدند و گزارش شده است که ۱۰ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند. سی‌ان‌ان می‌گوید در ویدئویی که از پرتاب این کمک‌ها به دستش رسیده دیده می‌شود که به‌خاطر خراب بودن چتر نجات، یکی از این پالت‌ها روی هوا متلاشی شده و پالت و محتویات آن با سرعت زیاد در یک منطقه مسکونی سقوط کرده است و هم‌زمان با برخورد آن به ساختمان‌ها صداهای زیادی نیز شنیده شده است.

کمک‌های هوایی آمریکا به مردم غزه تلفات داد

این چهارمین عملیات لجستیکی پرتاب پالت‌های حاوی وعده‌های غذایی با چتر نجات توسط آمریکا بود. پنتاگون می‌گوید که تاکنون ۱۲۴ هزار وعده غذایی برای مردم غزه پرتاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha