سردار سلیمانی اعتبار کرمان را دوچندان کرده است

سفیر بنگلادش در دیدار با استاندار کرمان گفت: کرمان به عنوان یک سرزمین با تاریخ کهن شناخته می‌ شود و علاوه بر تاریخ کرمان، وجود افرادی چون سردار سلیمانی اعتبار دوچندان به این خطه در نظر مردم بنگلادش داده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ "منجورول کریم‌خان چودری" در دیدار با محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان گفت: بنگلادش را کشور برادر و با اشتراک‌ های فرهنگی و تاریخی در نظر بگیرید، زبان‌ فارسی سال‌ ها در این کشور رایج بوده و ایرانیان نقش موثری در گرایش کشور بنگلادش به دین اسلام داشته‌ اند.

وی به بسترهای همکاری دو کشور بنگلادش و ایران اشاره و اظهار داشت: روابط خوب سیاسی میان دو کشور برقرار بوده و اراده برای تعمیق این روابط وجود دارد.

سفیر بنگلادش تصریح کرد: یکی دیگر از اشتراک‌ های ایران و بنگلادش، در حوزه فرهنگی است و ما گستره فرهنگ فارسی در بنگلادش را داریم.

"منجورول کریم‌خان چودری" ادامه داد: در کنار این روابط سیاسی و فرهنگی، روابط تجاری خوبی نیز می‌ تواند شکل گیرد؛ کرمان به عنوان یک سرزمین با تاریخ کهن شناخته می‌ شود و علاوه بر تاریخ کرمان، وجود افرادی چون سردار سلیمانی اعتبار دوچندان به این خطه در نظر مردم بنگلادش داده است.

وی، پیشرفت‌ های علمی استان را جالب توجه دانست و تصریح کرد: فعالیت تعداد بالای مراکز علمی و آموزشی در استان بسیار ارزشمند است و پیشرفت‌ های جمهوری اسلامی ایران، علی‌رغم تهدیدها قابل تقدیر است.

سفیر بنگلادش ابراز داشت: دنیا به روابط دوستانه ملت‌ها و کشورها نیاز دارد، نخبگان ایرانی نگاه همراه با احترامی به بنگلادش دارند و متقابلا تجار و بازرگانان بنگلادش به دلیل نقاط اشتراک‌ به ایران علاقه دارند.

منجورول کریم‌خان چودری" خاطرنشان ساخت: سعی ما بر روابط خوب با همه کشورهاست، اما روابط با ایران از جنس دیگری است و ظرفیت‌ های کرمان را می‌ شود به اندازه یک کشور مستقل دانست.٫ استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha