کتابخانه گردی در بخش چاهورز شهرستان لامِرد

به مناسبت ۱۷ اسفندماه سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی ویژه برنامه کتابخانه گردی با حضور بخشداران، رئیس و اعضای شورا و شهرداران، مسئولین ارگانها و نهادها، ائمه جمعه و جماعت، فعالین فرهنگی و اعضای فعال کتابخانه‌ها در سه بخش منتخب اشکنان، چاهورز و علامرودشت گرامی داشته شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، در برنامه کتابخانه‌گردی بخش چاهورز که در کتابخانه باقرالعلوم علیه‌السلام شیخ عامر برگزار گردید احمدی زاده بخشدار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش چاهورز با تقدیر از عملکرد نهاد کتابخانه‌ها در روند کتابخوانی، از تلاش‌ها اداره و کتابخانه‌های عمومی بخش چاهورز تقدیر نمود. قاسمی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لامرد نیز ضمن گرامی داشت این روز و با توجه به نیاز به توسعه و تجهیز و نوسازی کتابخانه‌های عمومی باقرالعلوم علیه السلام و فرهیختگان، از خیرین این بخش جهت کمک به این دو مرکز دعوت به عمل آورد. همچنین در این برنامه از چند برگزیده مسابقات مختلف کتابخانه باقرالعلوم علیه السلام بخصوص برگزیدگان جشنواره هدهد سفید با اهدای جوایزی قدردانی به عمل آورد.

آئین کتابخانه گردی در بخش اشکنان نیز در کتابخانه سومین شهید محراب روستای پاقلات اجرا گردید. نمایشگاه مشاغل کوچک و دست سازه های سنتی، نمایش کتاب های نویسندگان بومی و حضور خواهران و برادران و مسئولین روستا و همچنین بخش اشکنان بخشی از برنامه های آن بود. در این برنامه قاسمی رئیس اداره کتابخانه های عمومی لامرد با اقتباس از سخن شهید فریدی وجود نیروی انسانی را کارآمدترین بخش یک مجموعه دانست و از خدمات کتابداران بخش اشکنان تقدیر به عمل آورد. همچنین با توجه به مشکل ساختمان کتابخانه روستای پاقلات از خیرین و مسئولین بخش خواست تا زمینه ساخت کتابخانه در این روستا را فراهم نمایند. دهیار روستای پاقلات نیز عنوان کرد: "زمین برای ساخت کتابخانه در نقطه ای مناسب جهت کتابخانه اختصاص یافته و سعی می شود از طریق جذب خیرین و همچنین مراکزی کار ساخت کتابخانه پیگیری شود.

در این مراسم که امام جمعه بخش اشکنان، تعدادی از مسئولین بخش اشکنان و روستای پاقلات، نویسندگان بومی و اعضای فعال کتابخانه حضور داشتند بخشدار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی بخش اشکنان با اهدایی جوایزی از خدمات کتابداران بخش تقدیر کرد.

با حضور گسترده مسئولین بخش، امام جمعه ، بخشدار و همچنین اعضای فعال کتابخانه جشن کتابخانه گردی بخش علامرودشت نیز در کتابخانه شهید زارعی این شهر برگزار گردید.

شبانپور بخشدار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی بخش ضمن تشویق کودکان و نوجوان به کتابخانه، استفاده از ظرفیت های فرهنگی کتابخانه برای آینده سرزمین و نسل آینده ضروری دانست و اهتمام سایر ارگان ها و خیرین با این مرکز فرهنگی را خواستار شد.

حجه الاسلام باقری نیا امام جمعه بخش علامرودشت نیز با توصیه به رجوع به کتاب آسمانی از اعضای فعال کتابخانه خواست که راه آینده خود را با این کتاب روشن نمایند و از آن دور نمانند. در پایان با حضور آقای میرزایی رئیس منابع طبیعی بخش علامرودشت به مناسبت هفته درخت کاری و سالروز تاسیس نهاد کتابخانه ها چند نهال در این مکان فرهنگی کاشته شدنمایشگاه فعالیت های کتابخانه ،نمایشگاه تازه های کتاب، نمایشگاه گل و گیاه و معرفی کتابهای این حوزه، برگزاری مسابقه نقاشی، حافظ خوانی و شاهنامه خوانی توسط اعضای کتابخانه از جمله فعالیت های این کتابخانه برای جشن کتابخانه گردی در سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور بود.

یادآوری می شود هر ساله به مناسبت 17 اسفند ماه سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور مراسم کتابخانه گردی و بازدید از کتابخانه ها در کتابخانه های منتخب با حضور مسئولین و اعضای فعال کتابخانه ها برگزار می گردد. این مراسم در شهرستان لامرد در کتابخانه های سومین شهید محراب روستای پاقلات، باقرالعلوم علیه السلام روستای شیخ عامر و شهید غلامحسین زارعی علامرودشت با حضور مسئولین بخش و روستا و اعضای فعال کتابخانه های یادشده و با اجرای برنامه های فرهنگی، نمایشگاه ها و کاشت نهال برگزار گردید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha