واگذاری ۹ هزار فقره انشعاب جدید آب و فاضلاب در زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: طی سال جاری ۷ هزار فقره انشعاب آب و ۲ هزار فقره  انشعاب جدید فاضلاب در استان زنجان وگذار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
علی محمد نادرخانی با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۳ هزار انشعاب غیرمجاز در سطح شهرها و روستاهای استان زنجان شناسایی شده است اظهار کرد: از این تعداد انشعاب غیرمجاز، بیش از ۲ هزار فقره تبدیل به مجاز گردیده و باقی کنتورها نیز به مرور تعیین تکلیف خواهند شد.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد انشعابات غیرمجاز شناسایی شده در استان به ترتیب در شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره بوده است، افزود: عملیات شناسایی انشعابات غیر مجاز با هدف توزیع عادلانه آب، پیشگیری از هدر رفت آب و کمک به ذخیره این نعمت الهی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خاطر نشان کرد: همچنین در راستای مدیریت مصرف مشترکین نیز تا کنون نزدیک به ۶۰۰۰ دستگاه کنتور خراب مشترکین نیز در سطح استان تعویض شده است.

نادرخانی به واگذاری ۷ هزار فقره انشعاب جدید طی سال جاری نیز اشاره کرده و گفت: با واگذاری این تعداد انشعاب، تعداد کل انشعاب واگذار شده در استان به بیش از ۳۸۳ هزار فقره رسید.

وی، با بیان اینکه طی سال جاری بیش از ۲ هزار انشعاب فاضلاب در استان وگذار شده است، افزود: تعداد کل انشعابات فاضلاب در استان بیش از ۸۰ هزار فقره است که با برنامه ریزی های انجام شده این عدد رشد قابل توجهی خواهد داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره، ماهنشان، دندی و زرین آباد شهرهایی هستند که در استان زنجان از خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب برخوردارند، گفت: در استان زنجان روستای نصیرآباد از توابع شهرستان خرمدره تحت پوشش خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار داشته و روستاهای تهم و پری نیز بزودی از این خدمات بهره مند می شوند.

نادرخانی با بیان اینکه بیشترین تعداد انشعابات فاضلاب در بین شهرهای استان به ترتیب مربوط به شهرهای زنجان، ابهر و ماهنشان است، یادآور شد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۳ درصد جمعیت روستایی استان زنجان تحت پوشش شبکه توزیع آب شرب قرار داشته و ۶۵ درصد جمعیت شهری نیز از خدمات جمع آوری فاضلاب استفاده می کنند.

گفتنی است شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ۲۱ شهر و ۶۳۷ روستا با جمعیتی افزون بر یک میلیون ۱۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha