آخرین نشست کمیسیون نظارت بر اصناف مرکز استان فارس در سالجاری برگزار شد

مدیرکل صمت فارس : تعامل و رعایت قانون و مقررات در تصمیم گیری‌های کمیسیون نظارت براصناف موثر است

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، آخرین نشست کمیسیون نظارت مرکز فارس در سالجاری به ریاست حمید رضا ایزدی مدیر کل صنعت، معدن و تجار ت استان و با حضور سید عبدالهادی خسرو فرد رییس اتاق اصناف و هئیت مدیره و سایر اعضا کمیسیون در محل اتاق اصناف مرکز فارس برگزار و ضمن ارائه پیشنهادات و طرح موضوعات مرتبط وگزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای تنظیم بازار آخر سال و به پاس تلاشها و پیگیری های اعضاء در جهت حل مشکلات صنفی نیز از آنها تقدیر و تشکر بعمل آمد.

گفتنی است ؛ در این نشست علاوه بر پیگیری مصوبات جلسات پیشین،رعایت موضوعات مرتبط با ماه مبارک رمضان از سوی کلیه واحدهای صنفی و موارد مرتبط با بازار و اتحادیه‌های صنفی ،نظارت بر قیمت‌های خدمات و بازار، پشتیبانی اصناف از صنوف تولیدی و شرکت‌های تولیدی و برگزاری جلسات کمیسیون نظارت به صورت منظم و مستمر از مهم ترین مطالبی بود که در این جلسه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس ضمن تبریک بهار قرآن ماه رمضان و بهار طبیعت عید نوروز با تاکید براینکه ضرورت دارد ؛ کنترل، نظارت و بازرسی‌ از واحدهای صنفی و سطح بازار بر اساس قانون و مقررات صورت گیرد گفت: آنچه می‌تواند در تصمیم گیری‌های کمیسیون نظارت براصناف موثر و کمک کننده باشد تعامل و رعایت قانون و مقررات می‌باشد.
حمیدرضا ایزدی رییس کمیسیون نظارت بر اصناف مرکز استان فارس با اشاره به اجرای طرح ویژه نظارتی عید نوروز و ماه مبارک رمضان افزود:طرح نظارتی ویژه جهت کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت دار در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت با توجه به افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان و با هدف ایجاد آرامش در سطح جامعه از ۱۵ اسفند آغاز ، در روزهای اخیر شدت گرفته و تا پایان فرودین ۱۴۰۳ ادامه دارد.مدیرکل صمت فارس در همایش فرماندهان حوزه های مقاومت بسبج اصناف گفت: بسیج در تمامی موضوعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... بدون هیچ چشمداشتی همکاری تعامل و همراهی لازم را داشته ، همچنانکه در تامین، توزیع، کنترل و تنظیم بازار نیز بسیج اصناف در مبحث نظارت بر بازار همکاری مستمر ومنظمی دارند و اداره صمت هم در راستای بهبود فضای کسب وکار کمکهای لازم را انجام داده و این مهم استمرار دارد.
ایزدی در پایان اظهار داشت استان فارس دارای بیش از ۱۸۰هزار صنوف تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی و ۵۶۲ اتحادیه و ۳۶ اتاق اصناف است که نشانگر حوزه گسترده اشتغال در استان است.
ایزدی یادآور شد: هم استانی ها و مسافرین عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از احتکار، قاچاق، عدم عرضه محصول، عدم درج قیمت، کم فروشی و... را از طریق سامانه ۱۲۴ با بازرسان اداره کل صمت فارس در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.
در ادامه همایش فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج اصناف و بازاریان سراسر استان فارس _ بازاریان و فعالان اقتصادی سپاه فجر فارس برگزارشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha