دیوان محاسبات بازوی نظارت مجلس است

استاندار کرمان در دیدار با مدیر کل جدید و کارکنان دیوان محاسبات استان کرمان؛ گفت: دیوان محاسبات، به عنوان بازوی نظارت مجلس، نقش اساسی در پایش عملکرد مالی دولت در اجرای قوانین و مصوبات را دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در دیدار با مدیر کل جدید و کارکنان دیوان محاسبات استان کرمان؛ گفت: دیوان محاسبات، به عنوان بازوی نظارت مجلس، نقش اساسی در پایش عملکرد مالی دولت در اجرای قوانین و مصوبات را دارد.

وی تأکید کرد: اگر نظارتی بر نحوه اجرای وظایف نباشد، این ظرفیت آزادی به انحراف کشیده می‌ شود. بنابراین، همکاری و ارتباطات بهتر می‌ تواند زمینه‌ ای برای کاهش انحرافات فراهم کند.
استاندار کرمان؛ با اشاره به اهمیت کاهش انحرافات، افزود: حتی اگر انحراف کوچکی مشاهده شود، باید از ابتدا جلوی آن گرفته شود و همکاری میان مدیران و کارکنان می‌ تواند به کاهش و کنترل تخلفات کمک کند.
فداکار در مورد نقش مجلس، تأکید کرد: نمایندگان مجلس تنها نهادی هستند که نظارتی بر آنها نیست و ذات قانون این است؛ که نماینده آزادانه حرف و صدای مردم باشد و مصوبات را در راستای حل مشکلات تصویب کند.

وی تصریح کرد: دیوان محاسبات نیز به عنوان دستگاه نظارتی در اختیار مجلس قرار دارد و نظارت بر عملکرد و اجرایی شدن تصمیمات و مصوبات را بر عهده دارد.
استاندار کرمان اظهار داشت: در استان، شناخته شدن اقتضاها و توانمندی مدیران بومی می‌ تواند تصمیم‌ گیری‌ های بهتری برای استان به همراه داشته باشد.
فداکار در خصوص شروع به کار مجمع ناظرین نیز، خاطرنشان کرد: این کار می‌ تواند به تحقق اهداف دیوان محاسبات و بحث انضباط مالی و شفافیت را پیش ببرد.
وی توضیح داد: مدیری که ترک فعل کرده و وظیفه اش را درست و به موقع انجام نداده خطرش بالاتر است. لذا با اعلام تخلفات یک تحرکی در مدیرانی که ترک فعل می کنند ایجاد کنید و از مدیران جسور و پاکدست که قدرت تصمیم گیری برای رفع مشکلات مردم را دارند حمایت کنیم.
رضا ابراهیمی مدیرکل دیوان محابات استان نیز به ارائه گزارشی از فعالیت های دیوان محاسبات پرداخت و بیان داشت: به دستور رییس دیوان محاسبات کشور مجمع ناطرین مردمی شکل گرفته است؛ که بتوانیم از بدنه مردم برای نظارت مردمی استفاده شود و در ماه های آینده گسترده تر خواهد شد و از طریق مردم و اعلام مشکلات در دستگاههای اجرایی بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم./ استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha