رشد ۱۱ درصدی مجازات‌ های جایگزین حبس در استان کرمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: استفاده از مجازات‌ های جایگزین حبس در سال ۱۴۰۲ در استان کرمان ۱۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید مهدی قویدل در مراسم انعقاد تفاهمنامه دادگستری و منابع طبیعی استان کرمان اظهار کرد: خوشبختانه در بحث مجازات‌ های جایگزین حبس در استان روند رو به رشد داریم.

وی افزود: منظور از مجازات‌ های جایگزین حبس این نیست که زندانیان در مکان‌ های عمومی مشغول شوند؛ بلکه هدف استفاده از مجرمان جرائم سبک در جهت اشتغال رایگان در دیگر سازمان‌ های خدمت رسان است.

معاون دادگستری استان کرمان ادامه داد: در استان کرمان بهزیستی و منابع طبیعی بیشترین همکاری را داشتند و مجازات‌ های جایگزین حبس در سال ۱۴۰۲ در استان کرمان ۱۱ درصد رشد داشته است.

همچنین علیرضا ابوالحسنی مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان در این نشست، گفت: از دستگاه قضایی تقاضا داریم: افرادی که چرای دام غیرمجاز دارند؛ یا به منابع طبیعی آسیب وارد می‌ کنند در صورت امکان، به مجازات ‌های جایگزین حبس محکوم و مکلف به کاشت درخت شوند.

وی برداشت بی رویه آب از سفره‌ های زیرزمینی را در فرونشست‌ های زمین در استان موثر دانست و خواستار برخورد قانونی با متخلفانی شد؛ که به صورت غیرقانونی اقدام به حفر چاه غیرمجاز می‌ کنند.٫ دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha