سه‌شنبه سامانه بارشی از کشور خارج و هوا گرم‌تر می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از خروج سامانه بارشی از کشور طی روز سه‌شنبه و روند تدریجی افزایش دما از چهارشنبه تا جمعه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)صادق ضیائیان با اشاره به آخرین پیش‌بینی‌های وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز با ورود سامانه بارشی در مناطقی از غرب، جنوب غرب، مرکز، جنوب و به تدریج در شرق و شمال شرق کشور، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در بعضی مناطق غربی و زاگرس مرکزی، بعضی نقاط شمال شرق و در ارتفاعات زاگرس و البرز، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان و شمال کهگیلویه و بویراحمد نیز بیشینه بارش رخ خواهد داد، افزود: طی این مدت برای سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز سه‌شنبه بارش در سواحل دریای خزر، شمال شرق، بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: در ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی، بارش برف رخ خواهد داد و اواخر وقت سه‌شنبه این سامانه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود و چهارشنبه تا جمعه، جوی آرام همراه با روند افزایش نسبی دما در کل کشور برقرار خواهد بود.

وی گفت: امروز در فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شرق سمنان و سه‌شنبه کرمان، سیستان و بلوچستان، سمنان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی وزش باد شدید و در مناطقی که بارش در آن وجود ندارد گاهی خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد و امروز و فردا خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، قسمتی ابری، به تدریج افزایش ابر، بعدازظهر وزش باد و گاهی بارش باران با بیشینه ۱۵ و کمینه ۴ سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، صاف تا قسمتی ابری و وزش باد با بیشینه ۱۸ و کمینه ۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع:ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha