کد خبر: 214428
۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴
پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی مسافران نوروزی استان کرمان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان کرمان تصریح کرد: ایام نوروز امسال با ماه مبارک رمضان مصادف شده است و پیش‌ بینی می‌ شود؛ که تعداد مسافران ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و تردد در جاده‌ ها بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ احسان عراقی‌ زاده نیز در مراسم آغاز رزمایش نوروزی ۱۴۰۳ با بیان اینکه حدود ۴۰۰ دستگاه ماشین‌ آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک راهداری در طرح نوروزی استفاده می‌ شود، اظهار داشت: ۴۲ راهدارخانه در جاده های استان آماده باش هستند و ۴۰۰ نیروی راهدار در قالب ۶۸ اکیپ راهداری برای خدمت رسانی به مسافران نوورزی سازماندهی شده اند.

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول راه‌های استان کرمان است و ۴۷ مجتمع خدماتی بین راهی در جاده‌های استان فعالیت می‌ کنند، تصریح کرد: ایام نوروز امسال با ماه مبارک رمضان مصادف شده است و پیش‌ بینی می‌ شود؛ که تعداد مسافران ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و تردد در جاده‌ ها بیشتر شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به این مهم که حادثه خیزی ۹ نقطه جاده ای از اول سال جاری در جاده‌ های استان رفع نقص هندسی راه شده اند و اصلاح سه نقطه دیگر در دست اقدام است، بیان داشت: لذا امیدواریم با اقداماتی که انجام شده امسال شاهدسوانح کمتری در جاده‌ها باشیم .

عراقی زاده در خصوص بخشی از اقدامات ایمن سازی محورهای استان برای ایام نوروز، اظهار داشت: اجرای روکش آسفالت، پاکسازی و زیبا سازی حریم راه‌ ها، نصب نیوجرسی، تقویت و نصب انواع تابلو و علائم ایمنی جهت آشکار سازی نقاط پرحادثه، نصب دوربین‌ های نظارت تصویری، بهبود وضعیت حفاظ‌ ها و نگهداری روشنایی محورها، از جمله فعالیت‌هایی هستند؛ که به طور گسترده توسط راهداران پرتلاش در حال انجام می‌ باشد.

وی همچنین از اجرای طرح همراهان سفر ایمن با شعار ”چشم به راهیم " برای مسافران نوروزی خبر داد و افزود: طرح مذکور را از ۲۹ اسفند در محل پارک مسافر کرمان آغاز می کنیم و با اجرای برنامه های متنوع آموزشی، نمایشی، سرگرمی،اطلاع رسانی و.... تا ۱۴ فرودین ادامه خواهیم داد.

پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی مسافران نوروزی در کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha