درهای بهشت زهرا (س) پنج‌شنبه و جمعه پایان سال شبانه روزی باز است

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: درهای بهشت زهرا (س) پنج‌شنبه و جمعه پایان سال به صورت شبانه روزی باز است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)جواد تاجیک مدیر عامل سازمان بهشت زهرا در نشست خبری  در سازمان بهشت زهرا برگزار شد، اظهار کرد: پنج شنبه و جمعه پایان سال میزبان مردم شریف کشورمان هستیم و تمهیداتی نیز برای مراسم سال تحویل و برنامه‌های ماه مبارک رمضان اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: ۲۴و ۲۵اسفند دو روز شلوغ در بهشت زهرا(س) خواهد بود که درهایبهشت زهرا از ساعت چهار تا پایان روز جمعه به روی مردم باز است.

ساعت چهار صبح درهای بهشت زهرا(س) برای سال تحویل باز می‌شود
رئیس سازمان بهشت زهرا با اشاره به خدمات شبانه روزی در دو روز پنج‌شنبه و جمعه پایان سال افزود: به دلیل تقارن پایان سال با ماه مبارک رمضان، مردم از فضای شب هم می‌توانند برای زیارت استفاده کنند. برای سال تحویل از ساعت ۴صبح درب‌های بهشت زهرا باز و مردم می‌توانند در کنار عزیزانشان سال را تحویل کنند.

تاجیک تصریح کرد: شب‌های ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲ تا ۳بامداد درب‌های بهشت زهرا صرفا برای زیارت گلزار شهدا و حضور در مراسم آن گلزار باز است. همچنین شب‌های جمعه ماه رمضان تا پایان این ماه مبارک تا صبح درهای بهشت زهرا برای حضور مردم در همه آرامستان باز است.

وی خاطرنشان کرد: شب قدر سال گذشته با وجود ترافیک سنگین و مشکل پارک خودرو، مردم شب تاریخی و به یاد ماندنی را در بهشت زهرای تهران رقم زدند. بزرگ‌ترین اجتماع شب قدر بعد از حرم امام رضا(ع) در بهشت زهرا بود و بیش از ۵۰۰هزار نفر حضور داشته که ۹۰ درصد آنها در گلزار شهدا بودند.


حضور موثر راهور در پنج‌شنبه و جمعه پایان سال
رئیس سازمان بهشت زهرا با اشاره به اینکه تمام برنامه‌هایی که در بهشت زهرا برگزار می‌شود مردمی است و مجموعه بهشت زهرا صرفا بستر را فراهم می‌کند گفت: راهور تهران حضور موثر و مقتدری را در دو روز پنج شنبه و جمعه در بهشت زهرا و راه‌های منتهی به آن خواهد داشت و این مسئله به کاهش ترافیک کمک می‌کند. از سوی دیگر یگان امداد و سه مجموعه حمل و نقلی ارائه خدمت خواهند داشت.

وجود انواع وسایل حمل و نقل عمومی برای استفاده مردم
تاجیک افزود: بیست دستگاه میدل باس از ایستگاه حرم، پنجاه دستگاه ون در ایستگاه ناحیه سه، شاهد و کهریزک به صورت مستمر و رایگان از صبح تا شب خدمت رسانی می‌کنند. شرکت بهره برداری مترو یک ساعت زودتر و از ساعت ۵:۳۰ صبح شروع به کار و یک ساعت هم اضافه‌تر در پایان شب خدمت رسانی می‌کند.

وی گفت: ایستگاه پایانی در این دو روز کهریزک است که از ان جا هم به قطعات مختلف ون وجود دارد.


تاجیک در ادامه بیان کرد: ۱۵دستگاه خودرو برقی به ایستگاه مترو حرم امام (ره) برای جابه جایی مردم منتقل می‌شوند. ۱۰دستگاه خودرو آمبولانس، ۱۰موتورلانس،۲دستگاه اتوبوس سلامت و ۱۵دستگاه خودرو آتش نشان در بهشت زهرا (س) وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به جمع آوری متکدیان در پنج‌شنبه و جمعه پایان سال گفت: گشت‌های اجتماعی حضور فعال داشته و سیستم فوریت‌ها شبانه روزی در این دو روز راه اندازی می‌شوند. همچنین اگر اتفاقی مانند شکست شیر آب، خرابی مسیر، شکستن سنگ قبر، شکستن درخت و ... رخ دهد مردم با شماره گیری ۳۲۲۲ و ۳۳۳۳ می‌توانند مشکل را اطلاع دهند. علاوه بر این اگر خودرویی به هر علتی خراب شود فوریت‌های سازمان کمک‌های اولیه را ارائه خواهند داد. پمپ بنزین‌های سیار، ساماندهی گلفروش‌ها از دیگر اقدامات ما برای رفاه مردم است.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا افزود: نقشه‌هایی اماده شده تا در اختیار زائرین قرار گیرد تا با قطعات مختلف مانند گلزار شهدا، قطعات هنرمندان و... آشنا شوند ایننقشه‌ها به پیدا کردن زودتر مسیر کمک می‌کند. مردم می‌توانند با مراجعه به ایستگاه‌های «از من بپرس» این نقشه‌ها را دریافت کنند.

تاجیک در پایان خاطرنشان کرد: در دو روز پنج‌شنبه و جمعه پایان سال دفن اموات در هر شرایطی انجام می‌شود؛ اما از مردم خواهشمندیم که مراسماتی مانند سوم، هفتم، چهلم و سالگرد را در زمان و مکان دیگیری برگزار کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha