کد خبر: 214495
۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱

استاندار کرمان:

پایش تصویری جاده‌ ها باید تقویت شود

برخورد جدی با رانندگان متخلف، تخلفات و خودروهای حادثه‌ ساز
پایش تصویری جاده‌ ها باید تقویت شود

استاندار کرمان با اشاره به اثربخشی پایش تصویری در شهرها گفت: در جاده‌ ها نیز باید از تمام ظرفیت‌ ها برای کنترل و کاهش تصادفات استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار صبح سه‌ شنبه ۲۲ اسفند ماه در ستاد پیشگیری و کاهش تصادفات استان کرمان؛ عنوان کرد: کاهش تصادفات حاصل کار جمعی است و ضرورت دارد؛ که بین دستگاه‌ های اجرایی هم‌افزایی باشد و مصوبات پیگیری و مشکلات حل شود.

وی با اشاره به کنترل و نظارت بر تصادفات در شهر به واسطه پایش تصویری، افزود: در جاده‌ ها نیز باید از تمام ظرفیت‌ ها برای کنترل و کاهش تصادفات استفاده کرد، ‌جمع‌ بندی ترددها به صورت روزانه انجام شود، تا بتوانیم در صورت بروز حادثه به موقع عمل کنیم.

استاندار کرمان ادامه داد: برای برخورد جدی با رانندگان متخلف، تخلفات و خودروهای حادثه‌ ساز مکاتبات با دادستانی باید صورت گیرد و ترددها در جاده‌ ها کنترل شود.

فداکار تصریح کرد: برپایی سیاه‌ چادرها در ورودی شهرها در آستانه سال جدید کار خوبی است؛ که باید الزمات ماه رمضان نیز در کنار آن رعایت شود و کمک‌ های خودرویی از سوی فرمانداران برای همکاری با پلیس انجام گیرد.

فداکار بر اعلام شرایط جوی و وضعیت تردد در جاده‌ ها برای مسافران را مهم دانست و گفت: راهدادی تاکنون در این مورد اقدامات خوبی انجام داده است، اطلاع‌ رسانی و ساخت کلیپ‌ های آموزشی و پخش آن در فضای مجازی به کاهش تصادفات کمک می‌کند.

وی، روشنایی معابر را در کاهش تصادفات مهم دانست و اظهار داشت: استان کرمان به دلیل گستردگی، شاهد ترددهای جاده‌ای زیادی است و به نسبت جمعیت ممکن است تصادفات هم بیشتر شود؛ که قابل مقایسه با استان‌ های دیگر نیست و باید تدابیر کنترلی روی آن دیده شود.

استاندار کرمان, ایمن‌ سازی جاده‌ ها را مهم دانست و ابراز داشت: خودروهای ضایعاتی و ناایمن و همچنین خودروهای تندروی قاچاق سوخت به نسبت گذشته کاهش پیدا کرده و کنترل شده است و به شکل زننده قبل نیست.

فداکار توضیح داد: عموما در تصادفات عامل انسانی نقش دارد و باید فرهنگ سازی کرد، دوربین‌ های جاده‌ ای باید تقویت شود، که با متخلفان بدخورد صورت گیرد./ استانداری کرمان

پایش تصویری جاده‌ها باید تقویت شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha