کد خبر: 214507
۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۰۹

دادستان کرمان تاکید کرد:

رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌ های متهمان چهارشنبه‌ سوری

رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌ های متهمان چهارشنبه‌ سوری
رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌ های متهمان چهارشنبه‌ سوری

دادستان کرمان با تاکید بر ممنوعیت فروش هرگونه فروش کالاهای محترقه در واحدهای صنفی استان، از رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌ های متهمان چهارشنبه‌ سوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی بخشی امروز سه‌ شنبه بیست‌ و دوم اسفند ماه در جلسه ستاد استانی مجرمان حرفه‌ ای، از رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌ های متهمان چهارشنبه‌ سوری خبر داد و اظهار کرد: با افرادی که بخواهند بدون توجه به هشدارها، با قانون‌ شکنی و استفاده از مواد منفجره و اشتعال‌ زا، سلامت مردم و امنیت روانی جامعه را خدشه‌دار کنند، برخورد قضائی و بازدارنده خواهد شد.

وی افزود: رعایت نکردن نکات ایمنی و بی‌توجهی به هشدارها، سبب شده است؛ هر سال در این شب افراد زیادی مصدوم شوند یا جان خود را از دست بدهند و خانواده‌ های زیادی در آستانه سال جدید داغدار شوند.

دادستان کرمان تأکید کرد: شعب کشیک با حضور کارکنان قضائی و اداری در مراجع قضائی فعال و همراه با سرعت و دقت به گزارش‌ های رسیده از ضابطین رسیدگی و دستورات قانونی لازم را صادر خواهند کرد.

بخشی با اشاره به ضرورت نظارت جدی خانواده‌ ها بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی جهت جلوگیری از فریب خوردن از کانال‌ ها و وبگاه‌ های آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره، ابراز داشت: به تمام مراجع انتظامی ابلاغ شده است؛ تا عاملان فراخوان در فضای مجازی یا ایجادکنندگان تجمع‌های پرخطر و فروشندگان مواد محترقه را شناسایی، دستگیر و به دادسرا معرفی کنند تا مجازات قانونی در خصوص آن‌ ها اجرا شود.

وی یادآور شد: کالاهای محترقه، اشتعال‌ زا و خطرناک به‌ هیچ‌ وجه نباید در واحدهای صنفی به فروش برسند و نگهداری، حمل، خرید و فروش این موارد به موجب ماده ۱۲ قانون مجازات مرتکبین قاچاق اسلحه و مهمات جرم است و استفاده از مواد محترقه اگر منتهی به آسیب بدنی شود علاوه بر مجازات حبس یا جزای نقدی، موجب محکومیت پرداخت دیه به مصدومان نیز خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در پایان ابراز امیدواری کرد: شهروندان با تبعیت از قانون و توجه به تذکرات مسئولان، همچنین پرهیز از تجمعات غیرضروری و اقدامات نابهنجار و مخاطره‌ آمیز، پایان سال خوبی را برای خود و خانواده‌ هایشان رقم بزنند./ دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha