کد خبر: 214554
۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶
۲۱۱ نفر در استان کرمان نیازمند آزادی هستند

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه از محل کمک‌ های مردمی مبلغ ۱۲ میلیارد تومان پرداخت شده است، اظهار داشت: هم اکنون ۲۱۱ نفر نیازمند آزادی هستند و برای این امر نیازمند مبلغ ۷۰ میلیارد تومان هستیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ جلسه هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، رئیس کل دادگستری استان، مدیر عامل ستاد دیه استان و سایر اعضا برگزار شد.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه گفت: رونق گرفتن جشن گلریزان در استان نیازمند انجام کار فرهنگی و رسانه‌ ای است و این امر باید تبیین شود؛ که افراد گرفتار در زندان می‌ توانند پس از آزادی مفید و موثر در جامعه باشند.
وی افزود: در استان نیز باید از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استفاده کرد و با هماهنگی‌های انجام شده این امر محقق می‌شود.
سید حجت‌ الله موسوی قوام مدیرع امل ستاد دیه استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۷۹ نفر زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شده‌ اند، افزود: مجموع بدهی این ۲۷۹ نفر مبلغ ۵۰۵ میلیارد تومان بوده که با پیگیری ستاد دیه استان شاکیان ۲۱۱ میلیارد تومان تخفیف داده‌ اند.
وی با اشاره به اینکه از محل کمک‌ های مردمی مبلغ ۱۲ میلیارد تومان پرداخت شده است، اظهار داشت: هم اکنون ۲۱۱ نفر نیازمند آزادی هستند و برای این امر نیازمند مبلغ ۷۰ میلیارد تومان هستیم.
مسئول ستاد دیه استان با اشاره به اینکه تا قبل از پایان سال، ۳۵ نفر از محکومان جرائم غیرعمد از زندان آزاد می‌ شوند، تصریح کرد: جمع بدهی این افراد مبلغ ۷۹ میلیارد تومان بوده که مبلغ ۶۰ میلیارد تومان مشمول رضایت شاکیان شده است.
قوام خاطرنشان ساخت: ۱۴ میلیارد تومان خود خانواده‌ ها پرداخت می‌ کنند و در نهایت با پرداخت ۴ میلیارد تومان این ۳۵ نفر آزاد می‌ شوند./ استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha