بانک ها؛ پایه اصلی پیشرفت اقتصادی می باشند

استاندار کرمان گفت: پایه اصلی توفیقاتی که امسال در حوزه اقتصادی استان حاصل شد، بر دوش بانک‌ ها است و اکنون هم بخش مهمی از پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن را باید کمک دهند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار صبح امروز پنج‌ شنبه ۲۴ اسفند ماه در شورای هماهنگی بانک‌ های استان عنوان کرد: متاسفانه اقتصاد ما بانک‌ محور است و برای سرمایه‌ گذاری، سرمایه در گردش، مسکن و غیره باید به بانک مراجعه کنیم که این مسله فشار زیادی را به بانک می‌ آورد.

وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن برای بانک‌ های غیر از بانک مسکن، مسئله‌ ای نوپدید است و شاید آمادگی آن را نداشتند.

استاندار کرمان افزود: در حال حاضر مسکن، مهمترین طرح دولت است و مهترین مشکل مردم نیز محسوب می‌ شود، در استان کرمان با سختی زمین‌ های مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن تامین و واگذاری آغاز شده است، اکنون بخش مهم کار در دست بانک‌ ها است، که با پرداخت تسهیلات به پیشبرد کار کمک کنند.

فداکار با قدردانی از زحمات یک سال گذشته بانک‌ های استان در پرداخت تسهیلات و دیگر موارد تکلیفی، تصریح کرد: پایه اصلی توفیقاتی که امسال در حوزه اقتصادی استان حاصل شد، بر دوش بانک‌ ها است.

وی ابراز داشت: در کارگروه رفع موانع تولید و پرونده‌های زیادی مورد بررسی، تقسیط و امهال وام‌ ها، بانک‌ها نقش موثری داشتند و کمک دادند.

استاندار کرمان همچنین فعال بودن خودپردازها را به ویژه در تعطیلات نوروز مورد تاکید قرار داد و گفت: در شهرهای جدیدالتاسیس سریع تر باید شعبه و یا باجه‌ بانک راه‌اندازی شود که کارهای معمول مردم دچار اختلال نشود.

فداکار، تسهیل در پرداخت وام‌های مسکن روستایی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان ساخت: مسکن روستایی، سهل‌ ترین مسکن برای مردم است، نرخ تسهیلات آن خوب است و هزینه روستایی هم پایین‌ تر است./ استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha