عبور استان کرمان از مرحله تامین زمین برای نهضت ملی مسکن

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان اعلام کرد: استان کرمان از مرحله تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن عبور کرده و دیگر در زمینه تامین زمین مشکلی ندارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دوازدهمین جلسه شورای مسکن استان کرمان با حضور محمد مهدی فداکار استاندار کرمان ،سید مصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ،رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ، ارشادی معاون مسکن و ساختمان و دیگر مدیران اجرایی مربوطه استان کرمان برگزار شد.

مهدی حافظی در ابتدای این جلسه بیان داشت: در ابتدای جلسه ضمن اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان گفت: برنامه ابلاغی استان کرمان ۱۲۹۲۸۴ می‌باشد که تا این لحظه ۲۲۸ هزار و ۷۰ نفر ثبت نام کرده‌ اند و از این تعداد ۵۸ هزار و ۱۷۸ نفر تایید نهایی شده‌اند و همچنین تعداد ۲۰ هزار و ۳۵۷ نفر افتتاح حساب خود را انجام داده اند؛ که تعداد متقاضیان موثر ۱۸ هزار و ۱۶۰نفر بوده است که واریز وجه داشته اند؛ که از این بین ۱۲ هزار و ۵۳۰ نفر پروژه به آنها اختصاص پیدا کرده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: استان کرمان از مرحله تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن عبور کرده و دیگر در زمینه تامین زمین مشکلی نداشته و تمامی پروژه ها وارد فاز جدید خود از قبیل مراحل آماده سازی ، واگذاری و شروع ساخت و ساز شده است و استان در جهت واگذاری اراضی نیازی به تامین زمین دیگر ندارد.

حافظی در ادامه به میزان ثبت نامی های چهار شهر استان که جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر دارند، اشاره کرد: که شامل کرمان ، سیرجان ، رفسنجان و بم می باشند، که به ترتیب این شهرها ۳۵ ، ۱۵ ، ۱۰ و ۶ درصد میزان ثبت نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن می باشند، که آمار کل ثبت نامی ها در شهرهای بالای صد هزار نفر ۶۶ درصد و در شهرهای زیر صد هزار نفر ۳۴ درصد مجموع کل ثبت نامی های متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن می باشد.

وی اظهار داشت: الحاق صنعت شهرها انجام شده و به دبیرخانه شورای عالی ارسال شده و تاکنون هیچکدام از صنایع در جهت تنظیم تفاهم نامه همکاری لازم را نداشته و تاکنون ۲ هزار و ۵۱۳ هکتار الحاق مصوب شده و ۶۲۲ هکتار در دست اقدام برای تغییر کاربری و اخذ استعلامات می باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان خاطرنشان ساخت: که شهرهای کرمان ، زرند ، رفسنجان و رابر به دلیل عدم تامین زمین مقرر گردید که به صورت شهرک های مسکونی به آنها واگذار گردد و هر چه سریع تر اقدامات لازمه برای خانه دار شدن مردم صورت گیرد.

همچنین؛ در پایان استاندار استان کرمان اعلام کرد: دستگاه های خدمات رسان باید در جهت آماده سازی زیر ساخت ها به کار خود سرعت ببخشند تا مردم هر چه سریع تر صاحب خانه شده تا شعار دولت سیزدهم به ثمر بنشیند و شاهد رضایت مردم باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha