دادگستری استان کرمان از استان‌ های پیشرو در فناوری‌ اطلاعات

رئیس کل دادگستری استان کرمان؛ با بیان اینکه دادگستری کرمان یکی از استان‌ های پیشرو در زمینه استفاده از فناوری‌های اطلاعات است، افزود: در سال جاری ۹۴ درصد اوراق قضائی به‌ صورت الکترونیکی به شهروندان ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان, حجت‌ الاسلام ابراهیم حمیدی در آخرین شورای قضایی استان کرمان اظهار داشت: در یازده ماهه سال جاری بیش از ۶۴۲ هزار و ۸۵۰ فقره پرونده وارد دادگستری استان کرمان شده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۴درصدی ورودی پرونده‌ها مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه دادگستری کرمان یکی از استان‌ های پیشرو در زمینه استفاده از فناوری‌های اطلاعات است، افزود: در سال جاری ۹۴ درصد اوراق قضائی به‌ صورت الکترونیکی به شهروندان ابلاغ شده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در کرمان تعیین‌ تکلیف پرونده‌های مسن را یکی از اولویت‌های قوه قضائیه برشمرد و افزود: در سال جاری با تلاش شبانه‌روزی که صورت پذیرفت بیش از ۲ هزار و ۹۲۳ پرونده مسن تعیین‌تکلیف و در نهایت مختومه شده است.

حجت الاسلام حمیدی ابراز داشت: در سال جاری قضات کرمانی امسال نسبت به سال گذشته؛ ۱۵ درصد بیشتر از سال قبل پرونده رسیدگی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در سال جاری بیش از ۷ هزار و ۹۶ رای جایگزین حبس از سوی قضات استان کرمان صادر شده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۵۶ درصدی در صدور آرای جایگزین حبس هستیم./ دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha