حجم بالای پرونده‌ های وارده به سیستم قضایی کرمان نگران‌ کننده است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه حجم بالای پروند ه‌های وارده به سیستم قضایی قابل تامل و نگران‌ کننده است، گفت: انسان باید بر نفس خود کنترل داشته، در هر لحظه زندگی و در همه تصمیمات، خداوند را ناظر بر اعمال خود ببیند، که این اوج بندگی و عرفان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آخرین شورای قضایی استان کرمان با حضور حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان و حجت‌ الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان برگزار و از اعضای شورای قضایی استان کرمان تقدیر شد.

در این آیین حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمان با بیان اینکه ۴۰۰ قاضی در استان کرمان به‌صورت جهادی در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: ضرورت دارد این حجم بالای خدمات در دستگاه قضایی به اطلاع عموم مردم و خواص رسانده شود.

وی با بیان اینکه حجم بالای پروند ه‌های وارده به سیستم قضایی قابل تامل و نگران‌ کننده است، گفت: انسان باید بر نفس خود کنترل داشته، در هر لحظه زندگی و در همه تصمیمات، خداوند را ناظر بر اعمال خود ببیند، که این اوج بندگی و عرفان است.

حجت‌ الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این آیین با اشاره به اینکه عدلیه کرمان در تمامی شاخص‌ های برنامه‌ ریزی شده عملکرد خوبی داشته است، اظهار داشت: در سال جاری قضات و کارمندان اداری دادگستری استان کرمان به بیش از ۶۳۵ هزار و ۷۰ فقره پرونده رسیدگی کرده‌ اند.

وی با بیان اینکه قضات کرمانی ۱۱ ماهه سال جاری ۱۵ درصد بیشتر از سال قبل به پرونده‌ ها رسیدگی کردند، که جای تقدیر دارد، افزود: ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۴ درصدی ورودی پرونده‌ ها مواجه هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در سال جاری ۹۴ درصد اوراق قضایی به صورت الکترونیکی به شهروندان ابلاغ شده است، ادامه داد: با تلاش‌ های انجام شده بیش از ۲ هزار و ۹۲۳ پرونده مسن تعیین و تکلیف و در نهایت مختومه شده است.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۷ هزار و ۹۶ رای جایگزین حبس از سوی قضات استان کرمان صادر شده است، خاطرنشان ساخت: نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۵۶ درصدی در صدور آرای جایگزین حبس در استان هستیم./ دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha