ابطال هر معامله مدت دار و بدون تعیین بهای دقیق طلای فروخته شده

رئیس دادگستری شهرستان بردسیر گفت: الزاماً در زمان انجام هرگونه خرید و فروش، باید کالا و ارزش آن مشخص و معین باشد و الا معامله به لحاظ قانونی محکوم به بطلان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان, محمد سالاری در این رابطه اظهار کرد: متأسفانه ملاحظه می‌ شود؛ صنف طلافروشان اقدام به فروش طلا بدون تسلیم فاکتور و به صورت مدت دار و عدم تعیین بهای دقیق طلای فروخته شده می‌ نمایند و سپس با توجه به سررسید قراردادی مابین واحد صنفی طلافروشی و خریدار قیمت روز سررسید طلا را مطالبه می‌ کنند.

وی افزود: در وهله نخست عدم تحویل فاکتور فروش تخلف و موجب پیگرد قانونی بوده و ثانیاً معامله انجام شده نیز با توجه به دریافت زیاد از مشتری مصداق بارز معامله ربوی محسوب می‌ شود که موجب تعقیب کیفری خواهد بود.

این مقام قضایی خاطرنشان ساخت: در ماه‌ های اخیر مراجعات مکرری از سوی واحدهای طلافروش و یا شهروندان با موضوع اختلاف در محاسبه بهای طلای معامله شده به مراجع قضایی صورت می‌ پذیرد؛ که متاسفانه بعضاً موجب بروز خسارت به هریک متعاملین می‌ شود، لذا به همه واحدهای طلافروش و شهروندان هشدار داده می‌ شود، از هرگونه خرید و فروش مدت دار و بدون تعیین ارزش ریالی زمان خرید طلای مورد معامله خودداری نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha