نامگذاری محل های کسب و کار به نام ها و اصطلاحات فارسی

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر پاسداشت زبان فارسی؛ اظهار داشت: در نامگذاری مراکز تولید و عرضه و محل‌ های کسب و پیشه؛ از نام ها و اصلاحات فارسی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: تولید و توزیع‌کنندگان کالاها و صاحبان مراکز کسب و پیشه در صورت تخلف از قانون ممنوعیت به‌ کارگیری اسامی بیگانه به ترتیب به مجازات‌ های اخطار کتبی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعویض علایم و نشانه‌ ها و تغییر اسامی و عناوین پس از اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط وزارت کشور یا دستگاه‌ های ذیربط با هزینه متخلف، تعطیل موقت محل کار و یا لغو پروانه کار محکوم‌ خواهند شد.

وی ضمن تشریح آیین‌ نامه اجرایی قانون ممنوعیت به‌ کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه، افزود: دستگاه‌ های متولی که به کارگاه‌ ها، کارخانه‌ ها، اماکن تولیدی و تجاری و خدماتی پروانه تأسیس و پروانه کسب یا بهره برداری یا اجازه تولید و ادامه فعالیت می‌ دهند موظفند پس از صدور پروانه و اجازه تولید و ادامه فعالیت به متقاضیان ابلاغ کنند؛ تا نسبت به تغییر نام مؤسسه یا محصولات خود و گزینش نام فارسی اقدام کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد: طبق آیین‌ نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صورت اطلاع یا مشاهده تخلف، طی اخطاریه به متخلف ضمن بیان مورد یا موارد تخلف ۱۵ روز مهلت تعیین می‌کند تا رفع تخلف صورت گیرد. چنانچه پس از پایان مدت مذکور تخلف رفع نشده باشد مراتب را به حوزه‌ انتظامی محل اعلام می شود؛ تا نسبت به تعویض نشانه‌ ها وتغییر اسامی و عناوین اقدام لازم انجام شود.

حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان ساخت در صورت تکرار تخلف مراتب از طریق‌ مراجع قضائی برای اعمال مجازات منعکس خواهد شد./ دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha