رهایی ۱۸ محکوم به قصاص در استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان از ایجاد صلح و سازش در ۱۸ فقره پرونده قصاص و رهایی این ۱۸ محکوم به قصاص به همت معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در همایش استانی نقش داوری حرفه ای در نظام حقوقی وقضایی کشور از ایجاد صلح و سازش در ۱۸ فقره پرونده قصاص به همت معاونت توسعه حل اختلاف خبر داد و گفت: در سال جاری کرمانی ها در ۵۹ هزار و ۷۸۳ پرونده با یکدیگر صلح و سازش کرده اند، که درصد پرونده های مصالحه شده به پرونده های قابل صلح ۴۱ درصد بود.

وی؛ در این همایش که با مراسم تحلیف کارآموزان و اعطای احکام صلح یاران مرکز وکلای قوه قضاییه همراه بود، افزود: در یازده ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ پرونده های وارده به معاونت شورای حل اختلاف استان ۲۲۶ هزار و ۹۵۹ فقره پرونده بوده است، که در مقابل شعب حل اختلاف استان به ۲۲۵ هزار و ۱۸۴ فقره پرونده رسیدگی نموده اند .

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان؛ درصد ابلاغ الکترونیک در شعب حل اختلاف استان را ۹۳ درصد اعلام و بیان کرد: از ابتدای امسال ۷۸۷ هزار و ۵۶ فقره اوراق قضایی به صورت الکترونیک در شعب حل اختلاف استان کرمان صادر شده است.

حجت الاسلام حمیدی با بیان این مطلب که عملکرد شورای حل اختلاف ویژه زندان موثر بوده است، تصریح کرد: ۳ هزار و ۴۶ از پرونده در شعب حل اختلاف زندان منجر به صلح و سازش شده است، که از این تعداد منهی به آزادی ۹۴۶ مددجو از زندان های سراسر استان شده است.

وی اذعان داشت:‌ تعداد ۷۹۹ صلح یار در ۱۷۹ هیات صلح استان فعال هستند و در یازده ماهه ابتدای سال ۳ هزار و ۹۶۳ پرونده به صلح یاران ارجاع شد، که از این تعداد ۲ هزار و ۶۴۳ مورد به صلح و سازش منجر شده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ادامه داد:‌ ۳۱۶ شعبه حل اختلاف در سراسر استان فعال هستند و در مجموع هزار و ۲۸۰ نفر به عنوان اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف در سراسر استان کرمان در حال فعالیت هستند./ دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha