واکسیناسیون نیوکاسل ۵ هزار قطعه طیور بومی در ارزوئیه

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ارزوئیه خبر داد : ۵ هزار قطعه طیور بومی در شهرستان ارزوئیه برعلیه بیماری نیوکاسل واکسینه می شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ جاسم حاتمی گفت: جهت کنترل وکاهش بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور بومی طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل توسط اکیپ های عملیاتی بخش دولتی دامپزشکی، دهیاران، بسیج سازندگی و بسیج مهندسین کشاورزی به صورت کاملا" رایگان در شهرستان اجرا می شود.

وی افزود: بیماری نیوکاسل ویروسی می باشد، که راه های پیشگیری آن واکسیناسیون ورعایت اصول بهداشتی وامنیت زیستی در پرورش ونگهداری طیور می باشد .

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ارزوئیه تصریح کرد :بیماری دارای علائمی مانند فلجی، سیاه شدن تاج و ریش، کاهش تولید تخم مرغ، اسهال، علائم عصبی و.. می باشد.

جاسم حاتمی اظهار داشت: در این طرح از واکسن نیوکاسل زنده مقاوم به گرما که ویال های ۱۰۰۰ دزی هستند استفاده می شود، که می توان با آب به صورت محلول در آمده و آشامیدنی، همراه با دان و یا اسپری برای طیور استفاده شود.

وی در پایان از بسیج سازندگی، بسیج مهندسین کشاورزی، اشخاص و دهیارانی که در اجرای این طرح با این شبکه همکاری می نمایند تشکر و قدردانی نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha