کرمان از استان های برتر در زمینه مشارکت در انتخابات

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان؛ حضور و مشارکت مردم در پای صندوق‌ های رأی به خصوص کرمان که جزء استان‌ های برتر در مشارکت قرار گرفت را ستودنی و قابل تحسین دانست و توجه به راهبردهای چهارگانه رهبری در سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را باعث خنثی شدن توطئه دشمن در کاهش مشارکت عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین «حسن علیدادی سلیمانی» در خطبه اول نماز جمعه شهر کرمان؛ در ادامه سلسله مباحث تربیت از دیدگاه قرآن کریم به نقش محیط در این زمینه اشاره و اظهار داشت: بدون شک انسان از محیط خود تاثیر می‌پذیرد و در آیاتی از قرآن به این مسئله اشاره شده است.

وی؛ آیه ۹۷ سوره مبارکه نساء را از جمله این موارد دانست و افزود: تاثیر محیط بر تربیت انسان تاثیر کاملی نیست که بستر را فراهم می‌ کند و عامل تام برای کشاندن فرد به بدی و یا خوبی نیست و نمی‌ تواند اختیار را از آدمی سلب کند و یا در برابر عقل و فطرت بایستد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان؛ افزود: فرد می‌تواند بر محیط اطراف خود اثر گذاشته و تحول بوجود بیاورد؛ که از جمله انبیاء که محیط پیرامون آنها آماده رسالت و نبوت نبود، اما ایشان توانستند محیط پیرامون خود را عوض کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با استفاده از آیه ۲۱ سوره مبارکه ابراهیم، تصریح کرد: افراد زیادی هم نتوانستند در برابر محیط بایستند.

وی با اشاره به انواع محیط از جمله محیط غیرانسانی و طبیعت محیط(گرمسیری و سردسیری و...) که بر روحیه، استعدادها، لیاقت‌ ها و... افراد اثرگذار است؛ به نقش خانه، مدرسه و اجتماع بر تربیت انسان به عنوان محیط انسانی هم اشاره و بیان کرد: در نگاه دینی همه این بخش‌ ها مهم است، اما با همه تاثیر فراوان محیط بر تربیت، اختیار را از انسان سلب نمی‌ کند.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به دهم ماه مبارک رمضان، سالروز رحلت حضرت خدیجه که برای پیشرفت اسلام همه هستی خود را در طبق اخلاص و در اختیار نبی مکرم اسلام قرار داد و سالروز ارتحال حاج سید احمد آقا خمینی که عمر خود را در خدمت امام خویش به عنوان خادمی امین و چهره‌ای وفادار گذراند نیز تسلیت گفت.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به همزمانی نوروز طبیعت و بهار فطرت که تحول جدی در انسان ایجاد می‌ کند؛ بر توجه به صله ارحام و نزدیکی به خدا و مبارزه با هوی و هوس تاکید کرد.

وی درباره صنعت ملی شدن نفت هم اظهار کرد: وقتی نخبگان با همه نگرش‌ها در کنار هم قرار گرفتند در ملی شدن صنعت نفت موفق شدند، اما با کمال تاسف در این مسیر یک انحراف بزرگ اتفاق افتاد و با اینکه نگاه بدبینانه به ابرقدرت‌ های آن روز به وسیله نخبگان مد نظر قرار گرفت، اما بخشی از کسانی که رهبران ملی شدن صنعت نفت بودند، به آمریکا گرایش پیدا کردند و باعث شد آن نتیجه‌ای که باید، برای مردم نداشته باشد.

امام جمعه کرمان؛ تصریح کرد: بزرگترین درس ملی شدن صنعت نفت اینکه نسل‌ های بعدی متوجه باشند با ابرقدرت‌ ها جوری برخورد نکنند، که پیشمان شویم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین در ادامه؛ حضور و مشارکت مردم در پای صندوق‌ های رأی به خصوص کرمان که جزء استان‌ های برتر در مشارکت قرار گرفت را ستودنی و قابل تحسین دانست و توجه به راهبردهای چهارگانه رهبری در سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را باعث خنثی شدن توطئه دشمن در کاهش مشارکت عنوان کرد.

وی ضمن تبریک به منتخبان نیز گفت: کسانی که تنور انتخابات را گرم و رقابت آنان باعث شد حضور حداکثری رقم بخورد هم موفق شدند و خدمت بزرگی به نظام و انقلاب کردند.

امام جمعه کرمان ابراز داشت: حتما شکایت‌ های به حقی هم وجود دارد و ممکن است در سرنوشت انتخابات تاثیر بگذارد، اما رسیدگی به این شکایات حق طبیعی مردم و برای بحث سلامت انتخابات مهم است و شورای نگهبان با دقت و عدالت رسیدگی به آن را آغاز کرده، اما حرف آخر در تایید انتخابات و یا ابطال در حوزه‌ای بر عهده شورای نگهبان است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: حق طبیعی کاندیداها است شکایات خود را با همه اسناد و مدارک به این مرجع قانونی تحویل بدهند، اما اگر با خواسته خود بخواهیم حرکت کنیم ممکن است ماجراهای سال ۸۸ تکرار و شیرینی انتخابات در کام مردم تلخ شود؛ که رهبری هشدار دادند و همه باید مراقب باشند.

وی در خاتمه با اشاره به جنایات غزه که یکی از اهرم‌ های فشار علیه مردم مظلوم آن بستن راه غذا و تدارکات است؛ به شهادت تعداد زیادی از جمله کودکان بر اثر قحطی و گرسنگی هم اشاره و خاطرنشان کرد: برای شکستن محاصره غذایی در غزه نیاز به جنبش جهانی است و ان‌شاءالله این ماه رمضان و روز قدس، پیروزی نهایی مردم مظلوم فلسطین را جشن بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha