هدفگذاری ۶۰۰ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری در استان زنجان تا پایان دولت سیزدهم

استاندار زنجان گفت: در تلاش هستیم در حوزه سرمایه گذاری تا پایان دولت سیزدهم بدون احتساب پروژه پتروشیمی ۴۵۰ میلیارد ریال و با احتساب این پروژه ۶۰۰ هزار میلیارد ریال را به نتیجه برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محسن افشارچی روز یکشنبه (۲۷ اسفند ماه) در جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به استان،برگزاری اجلاسیه نماز و برگزاری انتخابات از مهمترین رویدادهای امسال در  استان بود، اظهار کرد: در حوزه انتخابات خوشبختانه در استان از لحاظ امنیت و سلامت با همراهی تمامی دستگاه ها بخوبی اجرا شد که در خصوص مشارکت جز ۱۱ استان قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری چند کار مهم در استان انجام شد، افزود: در حوزه اب با کمک مدیران اقدامات خوبی انجام شده و کارهای زیادی همچنان داریم که خوشبختانه اعتباراتی تخصیص یافت و دو سد بزرگ در حال ساخت داریم که سد بلوبین به مرحله آبگیری رسیده است.

استاندار زنجان با اشاره به معظل سد بزرگ مشمپا گفت: خوشبختانه معظل این سد بزرگ با حضور رئیس جمهور به استان حل شد  که در صورت تکمیل بخش بزرگی از مشکلات آب استان حل خواهد شد.

افشارچی با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه گذاری یکی از استان های موفق کشور  در سال جاری بودیم
گفت: در طی یک سال و نیم گذشته حدود بیش از  ۱۵هزار میلیارد تومان پروانه بهره برداری صادر شده است که در تلاش هستیم تا پایان دولت سیزدهم بدون احتساب پروژه پتروشیمی ۴۵۰ میلیارد ریال و با احتساب این پروژه ۶۰۰ هزار میلیارد ریال به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد: استان زنجان در خصوص سرمایه گذاری خارجی طی ۶ماهه نخست امسال با ۶۰ میلیون دلار رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در حوزه معدن نیز حرکت بزرگی در استان شروع شده است که چند برابر فعالیت های گذشته بوده است، افزود: در حوزه اکتشاف سرمایه گذاری  حدود چهار هزار میلیارد ریالی و در حوزه سرمایه گذاری استخراج نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی انجام شده است.

افشارچی با بیان اینکه در حوزه صادرات شاهد کاهش  پنج درصدی بودیم، گفت: دلیل این موضوع تنوع نبودن سبد صادراتی بوده که یک عنصر فلزی از استان مربوط می شد که با مشکل عوارض مواجه بوده که با حل آن، شاهد رشد صادرات استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امسال ۱۱ کشور مقصد به مقصدهای صادراتی استان اضافه شده است، بیان کرد: همچنین ۲۲ صادرکننده جدید و ۳۲ محصول جدید نیز به کالاهای صادراتی استان اضافه شده است که آثار آن در سال های آینده در اقتصاد استان شاهد خواهیم بود.

استاندار زنجان به تعیین تکلیف پسماند روی اشاره کرد و گفت: اولین چک فروش این پسماند هفته گذشته در استان وصول شد و از سال آینده نیز قدم های بیشتری در راستای ارزش افزایی پسماند روی بر می داریم.

افشارچی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی نیز به سمت کشاورزی بهره ور در حال حرکت هستیم گفت: در مسئله تغییر الگوی کشت هزار هکتار زیر کشت پسته قرار گرفت که تاثیر بسیار بزرگی در ارزش افزوده و ارزش افزایی در حوزه کشاورزی مناطق محروم استان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم کنترل مصرف آب کشاورزی را در استان سامان دهی کنیم، افزود: حدود ۹۰ درصد آب مصرفی در کشور آب کشاورزی است که یکی از دغدغه های مهم بنده بوده بطوری که یک چهارم حجم سد مخزن سد تهم فقط برای تولید هندوانه مصرف می‌شود که باید تمرکز جدی بر این خصوص انجام شود.

استاندار زنجان، از اقدامات مهم سال آینده در استان موضوع واگذاری زمین به روستائیان است، اظهار کرد: این واگذاری زمین بصورت زیستی و معیشتی باید باشد که امیدواریم تا ۶ ماهه آینده سال آینده نهایی شود.

افشارچی تاکید کرد: باید در سال آینده درصد بالایی از مساکن ملی در حال ساخت را در استان  به سرانجام برسانیم، گفت: سرعت واگذاری مساکن ملی به متقاضیان نیز باید افزایش یابد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha