بهره مندی بیش از ۷ هزار نفر از خدمات نوروزی هلال احمر زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان گفت: هفت هزار و ۶۳۴  نفر از هموطنان در قالب طرح نوروزی از خدمات امدادی، بشردوستانه، آموزش و بخش‌های مختلف درمانی بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
حکمت هاشمی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سال 'جهش تولید با مشارکت مردم'، افزود: ارائه خدمات در قالب این طرح نوروزی با شعار هم راه تان هستیم' از ۲۴ اسفند سال گذشته در ۱۹ پایگاه امداد و نجات جاده ای، ۱۱ پست ثابت و سیار خدمات بشردوستانه و هفت پست ثابت آموزشی، درمانگاه، داروخانه و توانبخشی هلال‌ احمر استان با ارائه خدمات ویژه آغاز شده است.

وی یادآوری کرد: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان نخستین روز از فروردین سالجاری تیم‌ های عملیاتی در ۱۳ عملیات امداد و نجات در قالب ۲۱ تیم ۵۴ نفره به هموطنان متاثر از حوادث خدمات ارائه داده اند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: نجاتگران در این عملیات ها موفق به انتقال سه مصدوم به مراکز درمانی و رهاسازی یک مصدوم گرفتار در داخل خودرو کردند.

هاشمی اظهارداشت: با حضور ۲۳۱ نفر از اعضای جوانان دختر و پسر در ۱۱ پست ثابت و سیار استان سه هزار و ۱۸۳ مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه بهره مند شدند.

وی، اطلاع رسانی نقاط حادثه خیز، پویش بهرفت، طرح یاس، تست فشار خون ، پویش سبز، بهره‌ مندی از فضای دوستدار کودک ، خیمه نماز و غرفه فرهنگی، آموزش مهارت های ایمنی و کمک های اولیه را از طرح های مختلف خدمات خدمات بشردوستانه برشمرد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از برپایی هفت پست ثابت آموزشی در سطح استان در قالب طرح نوروزی خبر داد و گفت: با همراهی ۴۱ مربی ۲۴۴ مسافر نوروزی در هفت روز گذشته از آموزش ها کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره مند شده اند.

هاشمی با بیان اینکه درمانگاه، داروخانه در زنجان و مراکز توانبخشی در شهرهای زنجان، ابهر و طارم در تعطیلات نوروز خدمات ارایه می دهند، تاکید کرد: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان روز گذشته چهار هزار و ۲۰۲ نفر نیز از خدمات مختلف این واحدها بهره مند شده اند.

وی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha