جوجه ریزی اسفندماه فارس به ۱۱ میلیون و ۹۸ هزار قطعه رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس آمار جوجه‌ریزی اسفند ماه این استان را ۱۱ میلیون و ۹۸ هزار قطعه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مجتبی دهقانپور در اولین نشست قرارگاه امنیت غذایی در سال ۱۴۰۳، بیان کرد: بر اساس ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی از اواسط سال ۱۴۰۲ برای تمامی استان ها تعهداتی برای جوجه ریزی تعیین شد و میزان تعهد استان فارس برابر ۱۰ میلیون و ۹۸۷ هزار قطعه در ۶ ماه دوم سال بود.

به گفته وی؛ استان فارس با تولید ۱۲۲ میلیون‌ و ۶۵۶ هزار قطعه در نیمه دوم سال گذشته در مجموع ۱۰۱ درصد جوجه ریزی بیشتر از تعهد تعیین شده انجام داده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: با این میزان جوجه ریزی استان فارس رتبه چهارم کشور در تولید گوشت مرغ در سال ۱۴۰۲ را کسب کرد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۲۶ درصدی در این زمینه بوده‌ایم.
دهقان پور با اشاره به میزان جوجه ریزی در بهمن و اسفند ماه سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تولید گوشت مرغ تا اواسط اردیبهشت سال جاری جوابگوی نیاز استان بوده و در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: در حال حاضر بالغ بر ۹۰۰ واحد مرغداری در سطح استان فارس اقدام به جوجه ریزی می‌کنند و شهرستان های شیراز، مرودشت، بیضا و سپیدان به ترتیب با ۱۶، ۱۰، ۹ و ۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در سال گذشته، مقام‌های اول تا چهارم این استان را دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha