احتمال وقوع بهمن در دامنه‌های برفگیر کردستان

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌ها، احتمال سقوط بهمن در دامنه‌های برفگیر و رانش زمین هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، علی پناهی با اعلام این خبر اظهار کرد: سامانه بارشی کنونی تا عصر امروز در استان فعالیت دارد و موجب ابری و مه آلود شدن هوا، وزش باد، رگبار باران و رعد و برق، بارش برف در گردنه‌ها و ارتفاعات و بارش تگرگ در نواحی مستعد می شود.

وی افزود: با صدور هشدار سطح نارنجی شماره "یک" درباره سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و ایجاد آبگرفتی‌های موقت، احتمال سقوط بهمن در دامنه‌های برفگیر و رانش زمین هشدار داده شده است.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان اضافه کرد: پیش بینی ها نشان می دهد، میزان بارندگی در نیمه غربی استان (شهرستان‌های مریوان، بانه، سروآباد، سقز، کامیاران و سنندج) بیشتر از سایر نواحی است.

وی یادآور شد: در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه در بعضی ساعات بارش های رگباری در نیمه غربی استان روی خواهد داد اما در نیمه شرقی بارش ها به میزان کمتر و به صورت پراکنده خواهد بود.

پناهی با بیان اینکه از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه سرعت وزش باد گاهی شدید است، اظهار کرد: دمای هوا صبح سه‌شنبه بطور میانگین ۶ درجه کاهش می یابد و در بخش‌هایی از غرب و جنوب استان در محدوده یخبندان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha