شناسایی 16 فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در روستاهای حاشیه سنندج

بازرس کل کردستان گفت: ۱۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت بیش از ۲ هزار مترمربع در روستاهای حاشیه سنندج شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، عیسی هواسی با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان ساخت و ساز غیرمجاز در بازدید سرزده از محلات و مناطق مختلف روستاهای حاشیه شهر سنندج و وضعیت تغییر کاربری غیرمجاز مشخص شد.

وی افزود: ضمن کنترل سامانه CMS توسط بازرسان طی صورتجلسه، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سنندج ملزم به اقدام قانونی و برخورد قاطع با دست اندازان به منافع عمومی شد.

بازرس کل کردستان یادآور شد: اجرای دقیق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به منظور حفظ ظرفیت تولید و افزایش بهره وری کشاورزی یکی از اولویت های سازمان بازرسی در اعمال نظارت بر عملکرد دستگاه های متولی است.

هواسی ادامه داد: پدیده زمین خواری، تغییر کاربری زمین های کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز به معضلی جدی برای کشاورزی استان تبدیل شده است.

بازرس کل کردستان اضافه کرد: تغییر کاربری زمین های کشاورزی علاوه بر خسارت های جبران‌ناپذیر به عرصه های طبیعی باعث مرگ تدریجی کشاورزی و تهدید جدی امنیت غذایی می شود.

وی گفت: همچنین در ابعاد اجتماعی نیز منجر به نابرابری درآمد روستاییان، گسترش تبعیض و بی عدالتی و کاهش اشتغال مولد و پایدار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha