پایان قطعی مشکل برخی از فرستنده های تلویزیونی استان کرمان

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: با راه اندازی مجدد آنتن ایستگاه پرقدرت تلویزیونی لاشکار پاریز سیرجان، مشکل دریافت شبکه های تلویزیونی در شهرستان‌ های سیرجان، شهربابک انار، سرچشمه، رفسنجان و بخش پاریز برطرف شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سه روز پیش خبری مبنی بر ایجاد اختلال در دکل فرستنده های تلویزیونی شهرستان های سیرجان، رفسنجان،شهربابک، انار، سرچشمه و بخش پاریز منتشر شد، که ناشی از آسیب دکل «لاشکار» در بخش پاریز بر اثر رعد و برق بود.

علیرضا شریفی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی در این باره اظهار کرد: طی سه روز گذشته به‌ دلیل نقص فنی در ایستگاه فرستنده لاشکار دریافت شبکه‌ های تلویزیون در برخی مناطق استان با مشکل مواجه بود.

وی افزود: با تلاش همکاران سخت کوش ما از تهران و مرکز کرمان امروز شاهد مجدد راه‌اندازی این فرستنده شدیم و امیدواریم بتوانیم با تامین تجهیزاتی که آسیب‌ شناسی کردیم، کیفیت را بالا برده و در عین حال نیز آنتن رزروی را داشته باشیم، تا در مواقع بحرانی جایگزین شود و مردم دچار مشکل نشوند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان نیز گفت: با راه اندازی مجدد آنتن ایستگاه پرقدرت تلویزیونی لاشکار پاریز سیرجان، مشکل دریافت شبکه های تلویزیونی در شهرستان‌ های سیرجان، شهربابک و رفسنجان برطرف شد.

احمد علیرمضانی، صبح دوشنبه سیزدهم فروردین با عذرخواهی از مردم شهرستان‌ های سیرجان، شهربابک، انار، سرچشمه، رفسنجان و بخش پاریز گفت: مشکل دریافت شبکه‌ های تلویزیونی در این مناطق به خاطر نقص فنی بود، که با وجود شرایط نامساعد جوی، با پیگیری مسئولان رسانه ملی و تلاش کارشناسان و عوامل فنی برطرف شد.

وی افزود: ایستگاه پرقدرت تلویزیونی لاشکار منطقه پاریز سیرجان که سه شهرستان سیرجان، رفسنجان و شهربابک را پوشش می‌ دهد در ارتفاع ۳۲۰۰ متری کوه قرار دارد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان با اشاره به اینکه با دستور دکتر جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، ظرفیت فنی سازمان نیز پای کار آمده است، ادامه داد: شریفی معاون توسعه فناوری سازمان نیز به کرمان آمد و تیم‌ های فنی برای رفع مشکل به کار گرفته شد.

علیرمضانی با بیان اینکه امروز صبح بازدید از این سایت هم انجام شده است و در مراحل پایانی رفع مشکل هستیم، گفت: در حال حاضر شبکه‌های تلویزیونی این شهرستان‌ ها قابل دسترس هستند.

وی با عذرخواهی از مردم این شهرستان‌ها که در این ایام نتوانستند از برنامه‌های تلویزیونی استفاده کنند و گلایه‌ مندی آنها را هم شنیدیم، ابراز داشت: شرایط جوی در محل ایستگاه بسیار نامساعد بود و همین امر باعث شده بود، که امکان حضور کارشناسان فنی به سختی فراهم شود؛ همین امروز صبح هم که از منطقه بازدید داشتیم هنوز بالای کوه برف وجود دارد و همکاران در شرایط سخت جوی و سردی هوا کار می‌کنند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان، با اشاره به اینکه ارتفاع ایستگاه پرقدرت تلویزیونی لاشکار حدود 3200 متر در کوه‌ ها است و بعد از آن حتماً باید در ارتفاع 100 متری از دکل عملیات انجام داد که کار واقعاً سختی است، بیان کرد: خوشبختانه کارهای اولیه و دسترسی به شبکه‌های تلویزیونی میسر شده است و مردم می‌ توانند با جستجوی مجدد در شبکه‌ ها به شبکه‌ های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

حمید سلطانی معاون فنی صدا و سیمای مرکز استان کرمان نیز عنوان کرد: دریافت شبکه‌ های تلویزیونی در شهرستان‌ های شهرستان‌ های سیرجان، رفسنجان، شهربابک، سرچشمه، انار و بخش پاریز طی سه روز با مشکلات و اختلالاتی مواجه شد.

وی افزود: ایستگاه پرقدرت تلویزیونی لاشکار در ارتفاع ۱۲۰ متری به علت رعد و برق دچار خسارت و عیب شده بود و امروز رفع نقص شد.

معاون فنی صدا و سیمای مرکز استان کرماننگ خاطرنشان کرد: پنج گروه رفع نقص از مرکز استان و تهران بلافاصله به محل دکل فرستنده و در هوای سرد زیر صفر درجه اعزام شدند، تا اینکه صبح امروز این مشکل برطرف شد و اکنون مردم شهرستان‌ های مذکور می‌توانند پس از جستجوی کانال‌ های خود، بهتر از قبل تصاویر گیرنده‌ ها را داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha