کد خبر: 215090
۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۷
«یاری» و «دهقان» سینماگرِ خادم قرآن شدند

داریوش یاری و جعفر دهقان در بیست و نهمین آیین ملی تجلیل از خادمان قرآن با حضور رئیس‌جمهور به عنوان «سینماگرِ خادمِ قرآن» انتخاب شدند.

به گزارش گروه فرهنگ‌وهنر خبرگزاری سلامت(طبنا)عباس صالح مدرسه‌ای دبیر مجمعِ تخصصی هنرمندان انجمن خادمان قرآن کریم، در گفتگو با خبرنگار کیهان، خاطرنشان کرد: امسال نیز مجمع تخصصی هنرمندان پس از بحث و بررسی جدید و با در نظر گرفتنِ سوابقِ گذشته، استاد داریوش یاری را به عنوان اولویت اول معرفی کرد و در جلسه شورای عالی انجمن خادمان قرآن کریم مورخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ توضیحات تکمیلی را به استحضار ریاست محترم شورا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر اسماعیلی رساندیم و ایشان اذعان داشتند که به رأیِ تخصصیِ مجامع احترام می‌گذارند. وظیفه خود می‌دانیم از این رویکرد مثبت آقای وزیر، قدردانی کنیم. ایشان با نگاه داهیانه خویش، به انتخابِ اساتید مُجرب و پیشکسوت در مجمع تخصصی هنرمندانِ انجمن خادمان قرآن توجه فرمودند و باز هم به خاطر تحقق عدالت، احترام و اعتماد به زیرگروه‌های مدیریتی خویش، به‌گونه‌ای تصمیم گرفتند تا روند و مسیر صحیحِ انتخاب خادمان قرآن در حوزه تخصصیِ سینما، دچار شک و شبهه فرصت‌طلبان قرار نگیرد. وزیر ارشاد علی‌رغم اعمال نظرِ برخی افراد ذی نفوذ، تسلیم فشارها نشد و به رأیِ مجمع تخصصیِ هنرمندان احترام گذاشت.

وی با بیان این که امسال با افزایش سهمیه در حوزه سینما با نظر وزارت ارشاد دو هنرمند انتخاب شدند گفت: استاد جعفر دهقان بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما است. بازی زیبای استاد جعفر دهقان در سریال «مردان آنجلس» به کارگردانی زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور در سال ۱۳۷۵ که روایتگر داستان اصحاب کهف بود او را در نقش ماکسیمیلیانوس محبوب و به شهرت رساند. از دیگر نقش‌های ماندگار این استاد، بازی در نقش پوتیفار در سریال «یوسف پیامبر» و مصعب بن زبیر در سریال مختارنامه است. وی خاطرنشان کرد: استاد جعفر دهقان تاکنون در بیش از پنجاه سریال تلویزیونی، فیلم داستانی و سینمایی مختلف حضور داشته است و از پرکارترین بازیگران متعهد و ارزشی محسوب می‌شود.

گفتنی است، در سال‌های گذشته نیز سینماگرانی، چون مجید مجیدی، رضا میرکریمی، عباس صالح مدرسه‌ای، شهریار بحرانی، مجتبی راعی، کمال تبریزی، سید ناصر هاشم‌زاده، منوچهر محمدی، محمد داوودی، محمدعلی باشه آهنگر، سید داوود میرباقری، امیرعباس قِلیچ لو.

جمال شورجه و عبدالحمید قدیریان، نشان عالی سینماگر خادم قرآن را دریافت کرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha