کد خبر: 215106
۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳

شرکت ۵۰ هزار مسافر نوروزی در پویش چشم به راهیم زنجان

افزایش ۱۰ درصدی بازدید از اماکن تاریخی زنجان
شرکت ۵۰ هزار مسافر نوروزی در پویش چشم به راهیم زنجان

مدیرکل‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: طبق آمار از ۲۴ اسفندماه سال گذشته. تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری ۵۰ هزار مسافر نوروزی در پویش "چشم به راهیم" استان زنجان شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،جعفر قزوینیان روز سه‌شنبه(۱۴ فروردین ماه) در اختتامیه پویش چشم به راهیم، افزود: این پویش برای سومین سال در استان برگزار شد که در کاهش تصادفات تاثیر گذار بود و کارنامه موفقی را برجا گذاشت.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف کاهش تلفات تصادفات جاده ای برگزار شد، اضافه کرد: هدف دیگر این طرح، اشاعه و پاسداشت ارزش های دینی در ایام‌ نوروز بود که با استقبال گروه های هدف مواجه شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اظهار کرد: طبق آمار از ۲۴ اسفندماه سال گذشته  تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری ۵۰ هزار مسافر در پویش "چشم به راهیم" استان زنجان شرکت کردند.

قزوینیان با تاکید بر فرهنگ سازی مستمر برای موفقیت این طرح، ادامه داد: هدف دیگر طرح، توقف کوتاه رانندگان در ادامه مسیر به ویژه در ورودی شهرهاست که تداوم چنین برنامه هایی قطعا نتایج مثبتی را به دنبال دارد.

وی افزود: طبق آمارهای ارائه شده هر ساعت یک هزار و ۴۰۰ خودرو در آزادراه زنجان به قزوین تردد می‌کنند که نشانگر ترافیک بالای این مسیر است.

این مسئول به کاهش ۲۷ درصدی فوتی های تصادفات جاده‌ای استان در طرح نوروزی اشاره و خاطر نشان کرد: با همکاری رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی خوبی در اجرای پویش چشم به راهیم در سطح استان انجام شد.

افزایش ۱۰ درصدی بازدید اماکن دیدنی استان زنجان

در ادامه سید سعید صفوی دبیر ستاد خدمات سفر استان زنجان اظهار کرد: با توجه به تقارن ۲ عید نوروز و رمضان شاهد حضور گردشگران در استان بودیم، که یکی از کمیته های ستاد خدمات سفر استان، کمیته حمل و نقل بود که به صورت ۲ شیفت فعالیت می کرد و نمود فعالیت های آن، اجرای پویش چشم به راهیم بود.

وی افزود: در حوزه گردشگری نیز استان زنجان بر مبنای آمار رسمی باجه های بلیط فروشی رتبه دوازدهم را در سطح کشور کسب کرده است.

این مسئول بیان کرد: هرچند تعداد ورودی های به استان کاهش داشت اما میزان بازدیدها ۱۰ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha