مراجعه بیش از ۱۹۰ هزار نفر به مراکز درمانی استان کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در ایام تعطیلات نوروزی ۱۹۰ هزار و ۴۳۳ به اورژانس بیمارستان‌ های استان کرمان مراجعه کردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر مهدی احمدی نژاد، گفت: طرح سلامت نوروزی از بیست و چهارم اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۴ فروردین ماه سالجاری ادامه داشت.

وی در تشریح فعالیت‌ های انجام شده در طرح سلامت نوروزی استان کرمان گفت: در ایام تعطیلات نوروزی ۱۹۰ هزار و ۴۳۳ نفر به اورژانس بیمارستان های استان مراجعه کردند، که از این تعداد ۱۶۵ هزار و ۷۸۱ نفر به صورت سرپایی درمان و ۲۷ هزار و ۱۶نفر بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: همکاران ما در بخش اورژانس پیش بیمارستانی در این ایام ۲ هزار و ۳۴۴ مصدوم تصادفی و ۳ هزار و ۷۰۳ بیمار غیر تصادفی را به اورژانس مراکز درمانی استان منتقل کردند.

احمدی نژاد؛ شمار مصدومان تصادفی درمان شده در محل حادثه را ۷۳۴نفر و بیماران غیرتصادفی درمان شده در محل را ۴ هزار و ۲۹۱ نفر عنوان کرد.

وی؛ یکی از فعالیت‌های انجام شده در طرح بسیج سلامت نوروزی را بازدید از بیمارستان‌ ها، مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌ های اورژانس پیش بیمارستانی عنوان کرد؛ که در تعطیلات نوروزی امسال، ۶۹۹ مورد بازدید انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه کادر درمان بویژه پزشکان نیز در این ایام در مراکز درمانی حضور داشته و به خدمت رسانی مشغول بودند، بیان داشت: در این ایام ۲ هزار و ۷۵۷ عمل جراحی اورژانسی و ۳ هزار و ۴۲۴ عمل جراحی غیر اورژانسی انجام شد.

احمدی نژاد؛ تعداد بیماران منتقل شده به بخش‌های ویژه را یک هزار و ۷۴۴ نفر و بیماران منتقل شده از اورژانس به بخش‌های عادی را ۷ هزار و ۵۳۳ نفر عنوان و اعلام کرد: در این ایام ۷۲۱ مورد اعزام بین بیمارستانی انجام شد و ۷۵ نفر با احیای موفق دوباره به زندگی برگشتند و ۲ هزار و ۴۱۲ نوزاد در این ایام چشم به جهان گشود.

وی؛ تعداد بازدیدهای بهداشتی از اماکن را ۲۹ هزار و ۹۵۱ مورد عنوان کرد، که ۲۸ هزار و ۶۵۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد جمع آوری و ۱۳۳ مرکز و اماکن متخلف تعطیل شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ اضافه کرد: معاونت غذا و دارو دانشگاه نیز در این ایام نظارت کامل بر داروخانه را داشت که یک هزار و ۶۶۰ بازدید صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha