کد خبر: 215121
۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۵۳
رتبه نخست میزبانی از مسافرین نوروزی به سیرجانی ها رسید

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان گفت: این شهرستان از لحاظ میزبانی و خدمات دهی به مسافرین نوروزی در استان کرمان و اسکان بیش از ۲۷ هزار نفر در مدارس این شهرستان، توانست رتبه نخست استانی میزبانی از مسافرین نوروزی را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی یعقوبی پور با اشاره به افزایش ۱۰ هزار نفری پذیرش میهمانان نوروزی نسبت به سال گذشته در ستاد اسکان فرهنگیان سیرجان گفت: ستاد خدمات و اسکان آموزش و پرورش سیرجان از تاریخ ۲۸ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۲، میزبان ۷ هزار و ۲۵۶ خانوار شامل بیست و هفت هزار و ۷۰۰ نفر بود.

وی؛ ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی رئیس آموزش و پرورش و اعضای ستاد اسکان آموزش و پرورش شهرستان، افزود: خوشبختانه ستاد اسکان آموزش و پرورش شهرستان سیرجان حائز رتبه نخست خدماتدهی به مسافران نوروزی در استان کرمان شد.

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان؛ با اشاره به روند بازرسی از مراکز اسکان مسافران، تصریح کرد: در طول مدت فعالیت ستاد اسکان، بازدیدهایی از سوی مسئولان استانی انجام گرفت که نظر مثبت بازدیدکنندگان نشان از میزبانی شایسته آموزش و پرورش سیرجان از مسافران نوروزی دارد.

یعقوبی پور خاطرنشان ساخت: پذیرش مسافر در ستادهای اسکان آموزش و پرورش تا ساعت ۹ صبح سیزده فروردین ماه انجام شد و پس از خروج مسافران، مدارس آماده حضور دانش‌ آموزان در کلاس درس شدند.

رتبه نخست میزبانی از مسافرین نوروزی به سیرجانی ها رسید

شایان ذکر است؛ شهرستان سیرجان در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب غربی کرمان واقع شده و از شمال به شهربابک و رفسنجان، از جنوب به حاجی آباد در استان هرمزگان، از شرق به شهرستان های بافت و بردسیرو و از غرب به نی ریز در استان فارس محدود است.

این شهرستان دارای بزرگترین معدن سنگ آهن خاورمیانه به نام گل گهر و آثار متعدد ثبت ملی و جهانی می باشد.

آثاری از قبیل قلعه سنگ و منبر سنگی آن، بادگیرهای چپقی، باغ سنگی، یخدان های دوقلو، که به ثبت ملی رسیده اند و بزرگترین مجتمع گردشگری خاورمیانه به نام گهرپارک و گلیم شیرکی پیچ می باشد.

گلیم سیرجان به عنوان یک اثر تاریخی به ثبت جهانی یونسکو رسیده و روستای دارستان سیرجان به شهر جهانی گلیم معروف است.

رتبه نخست میزبانی از مسافرین نوروزی به سیرجانی ها رسید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha