رشد ۳ درصدی مسافران ناوگان ریلی استان کرمان

مدیر کل راه‌ آهن استان کرمان گفت: بیش از ۴۶ هزار مسافر نوروزی توسط ناوگان ریلی منطقه کرمان جابجا شدند و این نشان از رشد سه درصدی مسافران نوروزی امسال نسبت به سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجید ارجونی از رشد سه درصدی مسافران نوروزی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: میزان جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی این منطقه از آغاز ایام پیک نوروز ۱۴۰۳ تا ۱۳ فروردین، ۴۶ هزار و ۳۹۲ نفر بوده است.

وی اظهار کرد: تمامی قطارهای مسافری راه آهن منطقه کرمان در این ایام از مبداء ایستگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان بدون تاخیر به مقاصد تعیین شده عازم شدند.

مدیر کل راه آهن استان کرمان، تصریح کرد: به دلیل تقارن آغاز سال جدید با ماه مبارک رمضان، تمامی نمازخانه‌ ها و مساجد راه آهن منطقه کرمان به منظور رفاه حال مسافران در آمادگی کامل و در ایستگاه شهید خراسانی شهرستان بم نیز مسافران نوروزی روزه‌ داری که هنگام اذان مغرب و عشا وارد این ایستگاه می‌ شوند، با پذیرایی چای و خرما روزه خود را افطار می‌ کنند.

ارجونی خاطرنشان ساخت: میزان جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی این منطقه از آغاز ایام پیک نوروز ۱۴۰۳ تا ۱۳ فروردین، ۴۶ هزار و ۳۹۲ نفر بوده در حالی که تعداد مسافر جابجا شده در مدت مشابه سال ۱۴۰۲ که ۴۴ هزار و ۸۶۷ نفر بوده است.

شایان ذکر است؛ براساس اعلام راه آهن کرمان، میزان جا به جایی مسافر در ایام نوروز امسال از طریق ناوگان ریلی افزون بر ۴۶ هزار نفر بوده است.

جابه جایی مسافر از طریق ناوگان زمینی بسیار بیشتر از این آمار است که بخش مهمی به ظرفیت بیشتر آن بر می گردد.

بر اساس اعلام راهداری استان کرمان بیش از ۷۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان مسافربری عمومی جاده‌ای این استان از ابتدای آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ تا ۱۳ فروردین در داخل و به خارج این استان جابه‌جا شده اند، که شمار مسافران ورودی به استان بیش از ۴۴ هزار نفر بوده است.

بر اساس این آمار از مجموع مسافران جا به جاشده نوروزی، حدود ۴۹۰ هزار مسافر به وسیله اتوبوس، حدود ۱۷۲ هزار مسافر، مینی بوس و ۳۵ هزار مسافر توسط خودروهای بین شهری به نقاط مختلف استان و کشور سفر کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha